UKE karze Telekomunikację Polską 8 mln zł za niską dostępność i jakość usług
Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską karę 8 mln zł za zbyt niską dostępność i jakość usług powszechnych. Regulator wytknął firmie kilka uchybień z lat 2006-2008, z których najważniejsze to zbyt wolne przyłączenie nowych abonentów do sieci.
Karę w wysokości 8 mln zł Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską za zbyt niską dostępność i jakość usług powszechnych od lipca 2006 roku do czerwca bieżącego roku. Wśród świadczeń, które w opinii regulator były niewystarczająco dobrze realizowane przez firmę, są czas zestawienia połączeń, czas oczekiwania na przyłączenie do sieci i czas usunięcia uszkodzenia. UKE za najważniejsze uchybienie Telekomunikacji Polskiej uznał zbyt wolne przyłączanie do sieci, ponieważ wpływa ono inne usługi świadczone przez operatora.
Regulator polskiego rynku komunikacji elektronicznej wziął pod uwagę wskazywane przez TP anomalie pogodowe jako czynnik wpływający na czas usuwania uszkodzeń oraz poprawę jakości poszczególnych usług w latach 2006-2008. Jednak właśnie zbyt wolne przyłączanie przez Telekomunikację Polską nowych abonentów do sieci sprawiło, że Urząd Komunikacji Elektronicznej ustalił karę nałożoną na firmę w wysokości 8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: UKE karze Telekomunikację Polską 8 mln zł za niską dostępność i jakość usług