„Ugotowanych” oglądało tylko 1,1 mln widzów. 40 mln zł z reklam
Wiosenną edycję „Ugotowanych” śledziło średnio 1,08 mln widzów, o 210 tys. oglądających mniej niż jesienią. TVN w czasie emisji formatu przegrał z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 40,09 mln zł.
Średnia oglądalność odcinków wiosennej serii „Ugotowanych”, pokazanych w okresie od 2 marca do 28 maja 2015 roku, wyniosła 1,08 mln widzów. Przełożyło się to na 7,08 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,29 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Format nadawany był od poniedziałku do czwartku o godz. 20.50.
Najchętniej oglądany odcinek programu w analizowanym okresie pokazano 16 kwietnia. Przyciągnął on przed telewizory uwagę 1,73 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki reality-show pokazano w czwartki, czyli w tym dniu tygodnia, w którym program nie konkuruje z hitowymi serialami TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, które emitowane są w tym paśmie od poniedziałku do środy.
Trzy topowe odcinki
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
16-04-2015 |
1 731 202 |
10,85% |
12-03-2015 |
1 708 267 |
10,71% |
02-04-2015 |
1 663 160 |
10,37% |
Dla porównania, cały jesienny sezon programu (nadawany w okresie od 1 września do 27 listopada ub.r. miał średnio 1,29 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 7,95 proc. i 9,58 proc. udziału. Oznacza to, że reality-show straciło 210 tys. widzów.
W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrał walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem była TVP2, która emitowała seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co dało jej aż 27,60 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVP1 (różne programy; 12,78 proc. udziału). Lepiej od TVN wypadł również Polsat (filmy fabularne; 10,40 proc.).
Również wśród widzów w grupie komercyjnej TVN w paśmie emisji „Ugotowanych” jest czwarty. Wiceliderem był tutaj jednak Polsat, który wyprzedził Jedynkę.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
4 216 611 |
27,60% |
23,14% |
TVP1 |
1 952 053 |
12,78% |
9,78% |
Polsat |
1 588 677 |
10,40% |
14,22% |
TVN - Ugotowani |
1 081 436 |
7,08% |
9,29% |
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji reality-show wyniosły 40,09 mln zł.(dane cennikowe, bez rabatów).
Najprawdopodobniej kolejne premierowe odcinki programu "Ugotowani" na antenie TVN pojawią się jesienią br.
Dołącz do dyskusji: „Ugotowanych” oglądało tylko 1,1 mln widzów. 40 mln zł z reklam
Wiele złego formule programu zrobiło także przeniesienie cieżaru na atrakcje oraz oceny nieruchomości gospodarzy. Program z kulinarnego, stał się mizernym reality show z przypadkową obsadą.
Na plus można zaliczyć wydania specjalne, w których, z braku rywalizacji o wygraną, jest więcej luzu, swobody i prawdziwego gotowania.