SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko “Focus” i “Murator” zyskały w czołówce miesięczników

Większość najpopularniejszych miesięczników zanotowało w okresie od czerwca do listopada ub.r spadki czytelnictwa. W pierwszej dziesiątce zestawienia wzrostami pochwalić się mogą tylko “Focus” i “Murator”. Liderem pozostaje “Twój Styl”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada ub.r. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,39 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 12,88 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,66 proc., która zanotowała spadek o 1,77 pkt. proc. Na podium uplasowały się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,02 proc. pytanych (spadek o 0,64 pkt. proc.). Są one liderem wśród miesięczników wnętrzarskich.

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,99 proc., czyli o 0,10 pkt. proc. wyższym niż rok wcześniej.

Drugim tytułem, który zanotował wzrost czytelnictwa jest budowlany “Murator” (Murator), zajmujący szóstą lokatę. W okresie od czerwca do listopada ub.r. sięgało po niego 7,89 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl czerwiec – listopad
PBC 2011 2010
Tytuł procent respondentów
Twój Styl 12,39% 12,88%
Claudia 9,66% 11,43%
Cztery Kąty 9,02% 9,66%
Focus 8,99% 8,88%
Poradnik Domowy 8,01% 8,80%
Murator 7,89% 7,86%
Kobieta i Życie 7,64% 7,85%
Olivia 6,79% 7,24%
Mój Piękny Ogród 6,50% 6,84%
Dobre Rady 6,41% 7,04%
Świat Kobiety 6,28% 7,24%
National Geographic 5,85% 6,31%
Avanti 5,28% 5,78%
Działkowiec 5,11% 5,37%
Auto Moto 5,03% 5,41%
Przepisy Czytelników 5,01% -
Glamour 4,47% 4,35%
Mamo To Ja 4,22% 4,59%
Pani 3,97% 4,11%
Przyślij Przepis! 3,89% 3,76%
CKM 3,53% 4,37%
Cosmopolitan 3,36% 3,42%
Świat Wiedzy 3,35% -
Moje Mieszkanie 3,32% 3,62%
CD Action 3,19% 3,52%
Joy 3,12% 3,56%
Dom & Wnętrze 2,93% 3,37%
Moje Gotowanie 2,88% 2,98%
PC Format 2,80% 3,42%
M jak mieszkanie 2,78% 3,23%
Playboy 2,62% 3,04%
Zwierciadło 2,62% 2,58%
Samo Zdrowie 2,54% 3,22%
Elle 2,53% 2,56%
Auto Motor i Sport 2,48% 2,83%
Zdrowie 2,48% 2,89%
Uroda 2,40% 2,65%
Naj Magazyn 2,37% -
Moda na Zdrowie 2,35% 2,46%
Logo 2,17% 2,34%
Kuchnia 2,05% 2,04%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,04% 2,46%
Twoje Dziecko 2,04% 2,38%
Dziecko 2,02% 2,13%
Kwietnik 2,00% 2,17%
Świat Motocykli 1,99% 1,73%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,98% 2,05%
Focus Historia 1,97% 1,63%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,91% 1,57%
TopGear 1,86% 1,65%
Charaktery 1,86% 1,65%
Dobre Wnętrze 1,84% 2,22%
Men's Health 1,83% 1,50%
Ładny Dom 1,83% 4,12%
Magazyn Futbol 1,81% 2,13%
Twój Maluszek 1,74% 1,75%
Film 1,73% -
Dziewczyna 1,73% 2,25%
National. Geographic. Traveler 1,71% 1,51%
Auto Świat Poradnik 1,70% 1,96%
Popcorn 1,59% 1,95%
Bravo Girl 1,58% -
Wróżka 1,55% 1,65%
Forbes 1,53% 1,41%
Vita 1,45% 1,60%
Burda 1,40% 1,62%
M jak Mama 1,40% 1,24%
Przepis na Ogród 1,38% 0,92%
Chip 1,37% 1,87%
InStyle 1,26% 1,14%
Majster 1,24% 1,57%
Reader's Digest 1,15% 1,37%
Twist 1,15% 1,29%
Na ścieżkach życia 1,14% 1,30%
Zbuduj Dom 1,09% 1,23%
Sól i Pieprz 0,93% 0,94%
21. wiek 0,90% 0,83%
Shape 0,89% 0,90%
Voyage 0,87% 0,77%
Weranda 0,79% 0,79%
Podróże 0,78% 0,76%
Hot Moda & Shopping 0,77% 0,65%
Sukces 0,69% 0,77%
Fun Club 0,61% -
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,51% 0,42%
Architektura-Murator 0,51% 0,54%
Żagle 0,47% 0,45%
Cars Magazyn o Samochodach 0,43% -
Play 0,32% 0,60%


 
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”.  W analizowanym okresie sięgało po niego 2,72 proc. pytanych, czyli o 0,94 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,54 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem. 

Wirtualnemedia.pl czerwiec-listopad
PBC 2011 2010
Tytuł procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,72% 3,66%
Mój Piękny Dom 2,54% -
Auto Świat 4x4 2,05% 2,08%
Komputer Świat Gry 1,69% 2,10%
Komputer Świat Ekspert 1,30% 1,83%
Rodzice 1,30% 1,91%
Elle Decoration 0,62% 0,66%
Style i Charaktery 0,60% 0,56%
Play 0,51% -
Weranda Country 0,30% 0,36%
Polska Wita 0,19% 0,21%


 



 
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 
 

Dołącz do dyskusji: Tylko “Focus” i “Murator” zyskały w czołówce miesięczników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl