„Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce
W okresie od lutego do lipca br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lutego do lipca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,17 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,63 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,28 proc., która zanotowała wzrost o 0,14 pkt. proc.
Na podium uplasowały się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,83 proc. pytanych (spadek o 0,30 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,45 proc., czyli o 0,59 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
>>> "Dobre Rady" nowym liderem sprzedaży miesięczników (Top 137)
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, kulinarnym, ogrodniczym, budowlanym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.
Wirtualnemedia.pl |
luty 2013 : lipiec 2013 |
luty 2012 : lipiec 2012 |
miesieczniki PBC |
procent respondentów |
|
Twój Styl |
12,17% |
11,63% |
Claudia |
9,28% |
9,14% |
Cztery Kąty |
7,83% |
8,13% |
Focus |
7,45% |
8,04% |
Murator |
7,27% |
7,64% |
Poradnik Domowy |
6,94% |
7,38% |
Kobieta i Życie |
6,36% |
6,99% |
Mój Piękny Ogród |
6,35% |
5,42% |
Świat Kobiety |
6,23% |
5,55% |
Przyślij Przepis! |
6,00% |
4,89% |
Dobre Rady |
5,95% |
5,67% |
Komputer Świat |
5,81% |
5,60% |
Olivia |
5,68% |
4,97% |
Przepisy Czytelników |
5,60% |
5,72% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,34% |
4,71% |
National Geographic |
5,30% |
5,09% |
Avanti |
5,06% |
5,01% |
Świat Wiedzy |
4,65% |
4,01% |
Glamour |
4,61% |
4,15% |
Pani |
3,81% |
3,55% |
Działkowiec |
3,69% |
4,71% |
Mamo To Ja |
3,47% |
4,32% |
Świat Zdrowia |
3,31% |
2,72% |
CD Action |
3,07% |
3,11% |
Auto Motor i Sport |
2,80% |
2,43% |
Dom & Wnętrze |
2,76% |
2,70% |
Moje Mieszkanie |
2,74% |
2,76% |
Cosmopolitan |
2,70% |
2,79% |
Elle |
2,66% |
2,07% |
CKM |
2,60% |
3,02% |
Joy |
2,56% |
2,94% |
Zwierciadło |
2,38% |
2,37% |
PC Format |
2,37% |
2,53% |
Moje Gotowanie |
2,33% |
2,50% |
M jak mieszkanie |
2,25% |
2,07% |
Focus Historia |
2,21% |
1,93% |
TopGear |
2,17% |
1,72% |
Skarb |
2,16% |
- |
Playboy |
2,04% |
2,12% |
Przepis na Zdrowie |
1,99% |
1,48% |
Ładny Dom |
1,97% |
1,69% |
Dobre Wnętrze |
1,94% |
1,73% |
Uroda |
1,92% |
2,09% |
Auto Świat Poradnik |
1,91% |
1,71% |
Moda na Zdrowie |
1,89% |
1,74% |
Logo |
1,88% |
2,01% |
Świat Motocykli |
1,85% |
1,86% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,82% |
1,49% |
PC World |
1,75% |
1,78% |
Zdrowie |
1,67% |
1,77% |
National. Geographic. Traveler |
1,63% |
1,50% |
Men's Health |
1,59% |
1,75% |
Kuchnia |
1,55% |
1,46% |
Dziecko |
1,54% |
1,89% |
Twoje Dziecko |
1,51% |
1,94% |
Przepis na Ogród |
1,44% |
1,28% |
Forbes |
1,35% |
1,13% |
InStyle |
1,29% |
1,06% |
Chip |
1,26% |
1,50% |
Twój Maluszek |
1,23% |
1,50% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,22% |
0,94% |
Wróżka |
1,17% |
1,38% |
M jak Mama |
1,09% |
1,20% |
Bravo Girl |
1,08% |
1,26% |
Burda |
1,08% |
1,28% |
Harper's Bazaar |
0,99% |
- |
Vita |
0,94% |
1,11% |
Podróże |
0,85% |
0,80% |
Voyage |
0,81% |
0,71% |
Sukces |
0,75% |
0,74% |
Shape |
0,75% |
0,72% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,73% |
- |
Twist |
0,71% |
0,90% |
Hot Moda & Shopping |
0,70% |
0,65% |
Weranda |
0,60% |
0,83% |
Architektura-Murator |
0,55% |
0,46% |
Żagle |
0,43% |
0,48% |
Fun Club |
0,43% |
0,51% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od lutego do lipca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,19 proc. pytanych, czyli o 0,16 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl |
luty 2013 : lipiec 2013 |
luty 2012 : lipiec 2012 |
dwumiesieczniki PBC |
procent respondentów |
|
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,19% |
2,35% |
Auto Świat 4x4 |
1,88% |
1,91% |
Sól i Pieprz |
0,80% |
1,18% |
Elle Decoration |
0,69% |
0,63% |
Weranda Country |
0,31% |
0,31% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lutego do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od lutego do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” najchętniej czytanymi miesięcznikami w Polsce