Twitter rekordowo popularny w Polsce. Jacy są jego użytkownicy?
Dwie trzecie polskich użytkowników Twittera ma do 34 lat, prawie 30 proc. posiada wyższe wykształcenie, a 25 proc. miesza w dużych miastach. W ostatnich miesiącach portal odwiedzało u nas rekordowo dużo internautów. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W ostatnich dwóch latach Twitter stopniowo zyskiwał w Polsce na popularności. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w pierwszej połowie 2012 serwis odwiedzało miesięcznie od 1,3 do 1,5 mln internautów, natomiast w listopadzie i grudniu było to już 1,7-1,8 mln. W marcu ub.r. portal przekroczył poziom 2 mln użytkowników, a w czerwcu - 2,5 mln.
Po nieznacznym spadku w późniejszych miesiącach kolejne rekordowe wyniki Twitter osiągnął w listopadzie i grudniu, kiedy odwiedziło go odpowiednio 2,64 i 2,76 mln polskich internautów. W grudniu miał nieco ponad milion użytkowników więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 60 proc.
>>> Nowy interfejs Twittera dostępny dla wszystkich
Na Twitterze, inaczej niż na Facebooku czy NK.pl, wszystkie zamieszczone treści można przeglądać bez konieczności rejestrowania się w serwisie. Portal mikroblowy nie podaje, ilu internautów z naszego kraju ma na nim konto. Wiadomo natomiast, że w tej grupie zdecydowana większość poprzestaje na kilku, czy nawet pojedynczym wpisie, a potem tylko obserwuje aktywności innych.
>>> Twitter wyprzedzi reklamowo Facebooka? „Najważniejszy jest czas reakcji”
W listopadzie ub.r. połowę polskich użytkowników Twittera stanowiły osoby w wieku 15-34 lat, których 1,3 mln odwiedziło serwis. Dodając do tego 368 tys. internautów w wieku 7-14 lat i 486 tys. w wieku 35-44 lat, otrzymujemy 2,16 mln użytkowników stanowiących 82 proc. wszystkich odwiedzających serwis.
W ciągu trzech lat liczba polskich użytkowników Twittera wzrosła ponad trzykrotnie - z 847,5 tys. w listopadzie 2010 roku do 2,64 mln w listopadzie ub.r. Znacznie mniej, bo o 110 proc., podskoczyła odwiedzalność serwisu wśród internautów w wieku 45-54 lat - ze 102,7 do 216,3 tys.
Za to stosunkowo najmocniej, bo o ok. 300 proc., wzrosła liczba użytkowników w najmłodszej (7-14 lat) i najstarszej (55+) grupie wiekowej. W pierwszej przybyło ich 273,9 tys., a w drugiej 198 tys. Ilościowo najwięcej użytkowników serwis zyskał wśród osób w wieku 25-34 lat (432,8 tys.), 15-24 lat (416 tys.) i 35-44 lat (354,6 tys.).
W efekcie przez trzy lata wzrósł nieco odsetek najmłodszych (7-14) i najstarszych (55+) użytkowników Twittera - pierwszych z 11,1 do 14 proc., a drugich z 7,8 do 10 proc. Jednocześnie zmalał udział odwiedzających w grupach wiekowych 15-24 (z 28,5 do 25 proc.) i 45-54 (z 12,1 do 8,2 proc.).
>>> Polscy użytkownicy Facebooka coraz starsi i słabiej wykształceni (analiza)
Jeśli chodzi o edukację, to zdecydowanie najliczniejsze wśród użytkowników Twittera - według stanu z listopada ub.r. - są osoby z wykształceniem średnim (766,7 tys., 29,1 proc. wszystkich), wyższym (744,5 tys., 28,2 proc. ogółu) i bez średniego (725,4 tys., 27,5 proc. wszystkich). Internautów z wykształceniem zawodowym odwiedziło serwis 400 tys., stanowiąc 15,2 proc. jego użytkowników.
>>> NK.pl straciła najwięcej młodych, wykształconych i wielkomiejskich użytkowników (analiza)
Dalsza część analizy na kolejnej podstronie
Dołącz do dyskusji: Twitter rekordowo popularny w Polsce. Jacy są jego użytkownicy?