SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP2 wyprzedziła TVP1 pod względem wpływów reklamowych. Liderem Polsat

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu br. były o jeden procent wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

We wrześniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,22 mln spotów reklamowych, o 6,62 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,28 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,73 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,39 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 1,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

wrzesień 2015

wrzesień 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13 725:33:42

14 276:05:19

 

Wydatki na reklamę (w zł)

2 362 023 434

2 390 628 795

1,21%

Ilość spotów

2 086 243

2 224 361

6,62%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 424,74 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 4,94 proc. do 293,05 mln zł.

Na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (111,98 mln zł; wzrost o 5,97 proc.), która wyprzedziła TVP1 (109,19 mln zł; spadek o 12,98 proc. - największy w zestawieniu top 20).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 68,16 mln zł i wzrostem o 12,97 proc.

Z kolei największy wzrost w top 20, wynoszący 29,53 proc. do 31,06 mln zł, odnotowała stacja TV6.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

wrzesień 2015

wrzesień 2016

Polsat

419 448 615

424 739 990

1,26%

TVN

279 268 500

293 051 415

4,94%

TVP2

105 673 966

111 983 994

5,97%

TVP1

125 472 715

109 189 115

-12,98%

TV4

60 335 598

68 161 315

12,97%

TVN24

59 480 017

54 363 673

-8,60%

Stopklatka

41 323 055

50 441 733

22,07%

AXN

47 296 807

45 283 165

-4,26%

TVN7

41 415 843

43 128 602

4,14%

Discovery

37 951 667

40 806 314

7,52%

TV PULS

41 208 003

39 208 551

-4,85%

Puls 2

30 081 398

35 227 410

17,11%

TV6

23 975 705

31 055 763

29,53%

TTV

25 289 131

30 464 191

20,46%

National Geographic

31 544 338

30 368 854

-3,73%

Investigation Discovery

25 763 413

29 926 263

16,16%

TLC

27 753 154

29 785 176

7,32%

Comedy Central

28 196 454

28 356 993

0,57%

Polsat2

28 965 870

25 707 423

-11,25%

Polo TV

27 833 790

24 645 955

-11,45%

We wrześniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 94,19 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 17,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (62,62 mln zł; do góry o 7,72 proc.) i Lidl Polska (61,20 mln zł; do góry o 21,90 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

wrzesień 2015

wrzesień 2016

AFLOFARM

80 019 333

94 192 217

17,71%

POLKOMTEL SA

58 133 786

62 624 286

7,72%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

50 206 757

61 201 460

21,90%

NESTLE

54 494 457

55 031 119

0,98%

PROCTER & GAMBLE

49 510 194

52 865 214

6,78%

POLPHARMA

30 801 986

51 903 321

68,51%

VOLKSWAGEN GROUP

49 615 672

50 451 205

1,68%

GLAXO SMITHKLINE

16 255 205

49 305 808

203,32%

FERRERO

38 473 915

48 954 299

27,24%

GRUPA ZYWIEC SA

18 522 941

46 332 612

150,14%

US PHARMACIA INC.

33 583 618

46 329 079

37,95%

GRUPA ALLEGRO SP Z OO

51 376 743

43 992 975

-14,37%

PEPSICO

30 810 850

35 802 029

16,20%

HENKEL/SCHWARZKOPF

19 126 498

31 795 709

66,24%

ORANGE SA

42 708 399

30 629 484

-28,28%

UNILEVER

42 357 816

29 731 886

-29,81%

BEIERSDORF-LECHIA

22 533 283

29 602 054

31,37%

P4

38 747 058

28 692 724

-25,95%

T-MOBILE POLSKA SA

24 386 893

28 461 127

16,71%

IKEA

12 421 264

27 865 529

124,34%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: TVP2 wyprzedziła TVP1 pod względem wpływów reklamowych. Liderem Polsat

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Edward K...
Tytuł znaczy więc że seriale TVP 2 ratują budżet Telewizji Publicznej
0 0
odpowiedź
User
telewidz
Nic dziwnego, bo w Polsacie jest najwięcej reklam :D
0 0
odpowiedź
User
abc
TVP1 zaraz jeszcze spadnie bo to już oglądają tylko emeryci i też coraz rzadziej. Dwójkę ratują trzy seriale…
0 0
odpowiedź