TVP2 wyprzedziła TVP1 pod względem wpływów reklamowych. Liderem Polsat
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu br. były o jeden procent wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
We wrześniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,22 mln spotów reklamowych, o 6,62 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,28 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,73 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,39 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 1,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wirtualnemedia.pl |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
wrzesień 2015 |
wrzesień 2016 |
||
Czas spotów (gg:mm:ss) |
13 725:33:42 |
14 276:05:19 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) |
2 362 023 434 |
2 390 628 795 |
1,21% |
Ilość spotów |
2 086 243 |
2 224 361 |
6,62% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 424,74 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 4,94 proc. do 293,05 mln zł.
Na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (111,98 mln zł; wzrost o 5,97 proc.), która wyprzedziła TVP1 (109,19 mln zł; spadek o 12,98 proc. - największy w zestawieniu top 20).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 68,16 mln zł i wzrostem o 12,97 proc.
Z kolei największy wzrost w top 20, wynoszący 29,53 proc. do 31,06 mln zł, odnotowała stacja TV6.
Stacja |
Wpływy (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
wrzesień 2015 |
wrzesień 2016 |
||
Polsat |
419 448 615 |
424 739 990 |
1,26% |
TVN |
279 268 500 |
293 051 415 |
4,94% |
TVP2 |
105 673 966 |
111 983 994 |
5,97% |
TVP1 |
125 472 715 |
109 189 115 |
-12,98% |
TV4 |
60 335 598 |
68 161 315 |
12,97% |
TVN24 |
59 480 017 |
54 363 673 |
-8,60% |
Stopklatka |
41 323 055 |
50 441 733 |
22,07% |
AXN |
47 296 807 |
45 283 165 |
-4,26% |
TVN7 |
41 415 843 |
43 128 602 |
4,14% |
Discovery |
37 951 667 |
40 806 314 |
7,52% |
TV PULS |
41 208 003 |
39 208 551 |
-4,85% |
Puls 2 |
30 081 398 |
35 227 410 |
17,11% |
TV6 |
23 975 705 |
31 055 763 |
29,53% |
TTV |
25 289 131 |
30 464 191 |
20,46% |
National Geographic |
31 544 338 |
30 368 854 |
-3,73% |
Investigation Discovery |
25 763 413 |
29 926 263 |
16,16% |
TLC |
27 753 154 |
29 785 176 |
7,32% |
Comedy Central |
28 196 454 |
28 356 993 |
0,57% |
Polsat2 |
28 965 870 |
25 707 423 |
-11,25% |
Polo TV |
27 833 790 |
24 645 955 |
-11,45% |
We wrześniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 94,19 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 17,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (62,62 mln zł; do góry o 7,72 proc.) i Lidl Polska (61,20 mln zł; do góry o 21,90 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
wrzesień 2015 |
wrzesień 2016 |
||
AFLOFARM |
80 019 333 |
94 192 217 |
17,71% |
POLKOMTEL SA |
58 133 786 |
62 624 286 |
7,72% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
50 206 757 |
61 201 460 |
21,90% |
NESTLE |
54 494 457 |
55 031 119 |
0,98% |
PROCTER & GAMBLE |
49 510 194 |
52 865 214 |
6,78% |
POLPHARMA |
30 801 986 |
51 903 321 |
68,51% |
VOLKSWAGEN GROUP |
49 615 672 |
50 451 205 |
1,68% |
GLAXO SMITHKLINE |
16 255 205 |
49 305 808 |
203,32% |
FERRERO |
38 473 915 |
48 954 299 |
27,24% |
GRUPA ZYWIEC SA |
18 522 941 |
46 332 612 |
150,14% |
US PHARMACIA INC. |
33 583 618 |
46 329 079 |
37,95% |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO |
51 376 743 |
43 992 975 |
-14,37% |
PEPSICO |
30 810 850 |
35 802 029 |
16,20% |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
19 126 498 |
31 795 709 |
66,24% |
ORANGE SA |
42 708 399 |
30 629 484 |
-28,28% |
UNILEVER |
42 357 816 |
29 731 886 |
-29,81% |
BEIERSDORF-LECHIA |
22 533 283 |
29 602 054 |
31,37% |
P4 |
38 747 058 |
28 692 724 |
-25,95% |
T-MOBILE POLSKA SA |
24 386 893 |
28 461 127 |
16,71% |
IKEA |
12 421 264 |
27 865 529 |
124,34% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: TVP2 wyprzedziła TVP1 pod względem wpływów reklamowych. Liderem Polsat