TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2. Programy sportowe hitami lutego
W lutym 2014 roku na pozycji lidera najpopularniejszych stacji w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Największą widownią pochwalić się mógł olimpijski konkurs skoków narciarskich.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2013 roku zwiększył się o 8,48 proc. i wyniósł 15,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmalał o 10,17 proc. i wyniósł 11,66 proc. Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2, która w skali roku zyskała 3,47 proc. do 11,64 proc. udziału. Natomiast na czwarte miejsce spadł Polsat. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 16,71 proc. i wyniósł 10,77 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 51,08 proc. do 49,17 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,47 proc. do 3,34 proc.
W pierwszej dziesiątce zestawienia największy spadek udziału odnotował kanał TV4, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 18,12 proc. do 2,53 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca szóstego na dziewiąte.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze dwa kanały: TVP Info (2,86 proc. udziału; spadek o 5,30 proc.), TV Puls (2,85 proc. udziału; do góry o 0,71 proc.), TVN24 (2,75 proc. udziału; - 7,72 proc.) oraz Polsat 2 (1,58 proc. udziału; - 13,66 proc.).
Warto dodać, iż w top 25 największymi wzrostami pochwalić się mogły takie stacje jak: TV6 (o 145,95 proc. do 0,91 proc. udziału), Puls 2 (o 89,19 proc. do 1,40 proc.), TVP Sport (o 69,44 proc. do 0,61 proc.), TTV (o 67,50 proc. do 1,34 proc.) oraz TVP Seriale (o 62,65 proc. do 1,35 proc.).
Wszyscy 4+ |
luty |
|
2013 |
2014 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
13,92% |
15,10% |
TVN |
12,98% |
11,66% |
TVP2 |
11,25% |
11,64% |
Polsat |
12,93% |
10,77% |
TVN7 |
3,46% |
3,34% |
TVP INFO |
3,02% |
2,86% |
TV PULS |
2,83% |
2,85% |
TVN24 |
2,98% |
2,75% |
TV4 |
3,09% |
2,53% |
Polsat2 |
1,83% |
1,58% |
Puls 2 |
0,74% |
1,40% |
TVP Seriale |
0,83% |
1,35% |
TTV - Twoja Telewizja |
0,80% |
1,34% |
TVP Regionalna |
- |
1,11% |
Polsat News |
0,97% |
1,07% |
TV6 |
0,37% |
0,91% |
Discovery |
0,78% |
0,84% |
TVP Rozrywka |
- |
0,81% |
Polo TV |
0,59% |
0,78% |
ATM Rozrywka |
0,66% |
0,72% |
MiniMini+ |
0,82% |
0,67% |
Nickelodeon |
0,64% |
0,67% |
Eska TV |
0,41% |
0,62% |
TVP Sport |
0,36% |
0,61% |
TVN Style |
0,64% |
0,60% |
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w lutym br. spadł o 9,97 proc. do poziomu 12,73 proc. W lutym 2013 roku kanał ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (12,25 proc. udziału; spadek o 15,28 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Jedynce, której udział wzrósł o 12,02 proc. do 11,84 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (9,90 proc.; + 3,02 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem lutego 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 11,15 proc. do 3,19 proc. Rok wcześniej kanał ten był siódmy.
Wszyscy 16-49 |
luty |
|
2013 |
2014 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
14,14% |
12,73% |
Polsat |
14,46% |
12,25% |
TVP1 |
10,57% |
11,84% |
TVP2 |
9,61% |
9,90% |
TV PULS |
2,87% |
3,19% |
TVN7 |
3,67% |
3,15% |
TV4 |
2,90% |
2,32% |
TVN24 |
2,32% |
2,32% |
TVP Seriale |
1,02% |
1,58% |
Polsat2 |
1,87% |
1,56% |
TTV - Twoja Telewizja |
0,72% |
1,43% |
Puls 2 |
0,68% |
1,40% |
Discovery |
1,22% |
1,27% |
TVP INFO |
1,43% |
1,24% |
Eska TV |
0,76% |
1,11% |
Polo TV |
0,89% |
1,10% |
TV6 |
0,39% |
0,99% |
Polsat News |
0,76% |
0,90% |
TVN Style |
0,87% |
0,82% |
ATM Rozrywka |
0,68% |
0,79% |
AXN |
0,98% |
0,75% |
TVP Rozrywka |
- |
0,74% |
Comedy Central |
0,66% |
0,69% |
TVP Sport |
0,28% |
0,69% |
MiniMini+ |
0,82% |
0,65% |
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 13,67 proc., po spadku o 10,48 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (11,81 proc. udziału; w dół o 11,34 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (11,54 proc.; + 26,26 proc.) i TVP2 (9,28 proc.; + 10,74 proc.).
16-49 miasta |
luty |
|
2013 |
2014 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN |
15,27% |
13,67% |
Polsat |
13,32% |
11,81% |
TVP1 |
9,14% |
11,54% |
TVP2 |
8,38% |
9,28% |
TVN24 |
3,01% |
3,14% |
TVN7 |
3,47% |
2,93% |
TV PULS |
2,59% |
2,70% |
TV4 |
2,74% |
2,07% |
Discovery |
1,36% |
1,56% |
Polsat2 |
1,88% |
1,51% |
TVP Seriale |
0,89% |
1,46% |
TTV - Twoja Telewizja |
0,62% |
1,31% |
TVP INFO |
1,41% |
1,23% |
Puls 2 |
0,38% |
1,08% |
Eska TV |
0,74% |
0,99% |
TVN Style |
1,09% |
0,97% |
Comedy Central |
0,85% |
0,96% |
MiniMini+ |
1,00% |
0,93% |
TV6 |
0,29% |
0,85% |
TVP Sport |
0,34% |
0,83% |
AXN |
1,21% |
0,80% |
Polsat News |
0,58% |
0,77% |
National Geographic |
0,92% |
0,64% |
TVN Turbo |
0,83% |
0,63% |
TVP Rozrywka |
- |
0,62% |
W lutym 2014 roku największą widownię (10,44 mln osób) zgromadził pokazywany 15 lutego br. na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Drugie miejsce zajęła ceremonia kwiatowa z widownią na poziomie 9,50 mln osób (9 lutego br.), a na trzeciej pozycji znalazła się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 9 lutego br.).
W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo czternaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a tylko jedno miejsce zajął TVN.
Top 20 programów - wszyscy 4+ |
||||||
Program |
Stacja |
Data |
Start (godz.) |
Koniec (godz.) |
AMR |
SHR% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M |
TVP1 |
15-02-2014 |
18:43 |
20:46 |
10 444 093 |
59,29% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA KWIATOWA |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:28 |
20:35 |
9 502 684 |
50,81% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 |
TVP1 |
09-02-2014 |
19:35 |
19:40 |
8 884 897 |
48,89% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY |
TVP1 |
17-02-2014 |
18:13 |
20:26 |
8 581 030 |
51,74% |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ |
TVP2 |
11-02-2014 |
20:45 |
21:31 |
7 483 623 |
43,26% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA |
TVP1 |
07-02-2014 |
16:35 |
20:21 |
6 702 313 |
45,14% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
01-02-2014 |
17:05 |
17:09 |
6 219 895 |
45,91% |
NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP2 |
05-02-2014 |
20:44 |
21:32 |
6 153 252 |
37,45% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE |
TVP1 |
08-02-2014 |
17:28 |
18:48 |
5 918 529 |
41,23% |
PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - WILLINGEN |
TVP1 |
02-02-2014 |
14:15 |
16:46 |
5 660 812 |
39,89% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA MEDALOWA |
TVP2 |
16-02-2014 |
17:52 |
18:25 |
5 482 878 |
34,09% |
WIADOMOSCI |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:53 |
21:18 |
5 458 363 |
30,77% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 |
TVP2 |
16-02-2014 |
18:02 |
18:14 |
5 086 322 |
31,69% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ |
TVP2 |
18-02-2014 |
20:17 |
20:41 |
5 039 081 |
30,65% |
STUDIO SPORT |
TVP1 |
02-02-2014 |
15:31 |
15:34 |
4 754 136 |
33,21% |
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ |
TVP1 |
06-02-2014 |
20:30 |
21:14 |
4 732 391 |
29,24% |
FAKTY |
TVN |
04-02-2014 |
19:00 |
19:25 |
4 456 923 |
29,28% |
PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - FALUN |
TVP1 |
26-02-2014 |
16:19 |
18:21 |
4 417 315 |
38,67% |
PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - LAHTI |
TVP1 |
28-02-2014 |
16:52 |
19:12 |
4 361 373 |
35,06% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SANECZKARSTWO M |
TVP1 |
09-02-2014 |
17:42 |
17:48 |
4 352 414 |
29,34% |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Top 20 programów - wszyscy 16-49 |
||||||
Program |
Stacja |
Data |
Start (godz.) |
Koniec (godz.) |
AMR |
SHR% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M |
TVP1 |
15-02-2014 |
18:43 |
20:46 |
4 192 214 |
59,83% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA KWIATOWA |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:28 |
20:35 |
3 893 965 |
48,83% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 |
TVP1 |
15-02-2014 |
19:50 |
19:53 |
3 562 658 |
50,63% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY |
TVP1 |
17-02-2014 |
18:13 |
20:26 |
3 391 350 |
53,77% |
M JAK MILOSC /TELENOW.POL./ |
TVP2 |
11-02-2014 |
20:45 |
21:31 |
2 589 012 |
37,54% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - CEREMONIA OTWARCIA |
TVP1 |
07-02-2014 |
16:35 |
20:21 |
2 218 390 |
41,42% |
NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP2 |
05-02-2014 |
20:44 |
21:32 |
2 089 107 |
32,35% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA CEREMONIA MEDALOWA |
TVP2 |
16-02-2014 |
17:52 |
18:25 |
2 089 050 |
33,10% |
WIADOMOSCI |
TVP1 |
09-02-2014 |
20:53 |
21:18 |
2 087 030 |
27,33% |
STUDIO OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 |
TVP2 |
16-02-2014 |
18:02 |
18:14 |
1 952 702 |
31,08% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
01-02-2014 |
17:05 |
17:09 |
1 924 675 |
37,26% |
PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - WILLINGEN |
TVP1 |
02-02-2014 |
14:15 |
16:46 |
1 898 683 |
33,48% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE |
TVP1 |
08-02-2014 |
17:28 |
18:48 |
1 876 658 |
33,87% |
FAKTY |
TVN |
02-02-2014 |
19:00 |
19:21 |
1 703 729 |
26,65% |
KULISY SERIALU M JAK MILOSC |
TVP2 |
11-02-2014 |
21:40 |
21:44 |
1 671 915 |
25,53% |
STUDIO SPORT |
TVP1 |
02-02-2014 |
15:31 |
15:34 |
1 606 387 |
28,21% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ |
TVP2 |
18-02-2014 |
20:17 |
20:41 |
1 595 966 |
25,39% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA LYZWIARSTWO SZYBKIE K |
TVP1 |
22-02-2014 |
16:15 |
16:29 |
1 582 735 |
35,14% |
SLUMDOG. MILIONER Z ULICY /FILM DRA.W.BRYT./ |
Polsat |
25-02-2014 |
20:09 |
22:35 |
1 548 210 |
23,51% |
ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE SOCZI 2014 - TRANSMISJA LYZWIARSTWO SZYBKIE M |
TVP1 |
22-02-2014 |
15:51 |
16:05 |
1 473 844 |
34,69% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2. Programy sportowe hitami lutego