TVP1 wygrała walkę o widza podczas Światowych Dni Młodzieży. TVP Info i TVN24 przed TVP2 (raport)
Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce podczas Światowych Dni Młodzieży była TVP1. Podium uzupełniają Polsat i TVN, a na dalszych pozycjach znalazły się stacje newsowe: TVP Info i TVN24, które miały lepszy udział w rynku od TVP2.
TVP1 w okresie od 26 do 31 lipca 2016 roku miała średnio 12,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu tydzień wcześniej, tj. od 19 do 24 lipca br. zwiększył się on o 3,36 pkt. proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Na drugą lokatę spadł z kolei Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,94 pkt. proc. do 9,01 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział tej stacji wyniósł 8,15 proc., po spadku o 1,46 pkt. proc.
Z miejsca szóstego na czwarte awansował kanał TVP Info, którego wynik wyniósł 7,40 proc. (wzrost o 3,43 proc.). Piąte miejsce zajął TVN24 (5,71 proc.; do góry o 1,08 pkt. proc.).
Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, obie stacje w zeszłym pełnym tygodniu zanotowały najwyższe tygodniowe udziały od kwietnia 2010 roku (wówczas kanały te obszernie relacjonowały wydarzenia związane z katastrofą lotniczą w Smoleńsku).
Dopiero na szóste miejsce spadła TVP2 (tylko 4,82 proc.; w dół o 2 pkt. proc.).
O 0,69 pkt. proc. do 2,22 proc. udziału zwiększył się wynik Polsatu News - trzeciego najwyżej sklasyfikowanego kanału informacyjnego. Dzięki obszernym transmisjom związanych ze ŚDM stacja w ujęciu całotygodniowym miała najwyższy udział w historii nadawania (tj. w okresie od 25 do 31 lipca br. wyniósł on 2,12 proc.).
Najchętniej oglądane stacje w czasie trwania ŚDM
Stacja |
26.07.2016 - 31.07.2016 |
19.07.2016 - 24.07.2016 |
Dynamika |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
W pkt. proc. |
|
TVP1 |
733 781 |
12,25% |
480 094 |
8,89% |
3,36% |
Polsat |
539 839 |
9,01% |
537 402 |
9,95% |
-0,94% |
TVN |
488 540 |
8,15% |
519 129 |
9,61% |
-1,46% |
TVP Info |
443 392 |
7,40% |
214 330 |
3,97% |
3,43% |
TVN24 |
341 878 |
5,71% |
250 248 |
4,63% |
1,08% |
TVP2 |
288756 |
4,82% |
368578 |
6,82% |
-2,00% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
Polsat News |
133 220 |
2,22% |
82 525 |
1,53% |
0,69% |
W okresie od 26 do 31 lipca br. największą widownię zgromadziły „Wiadomości”, które 31 lipca na antenie TVP1 oglądało 3,22 mln widzów.
Drugie miejsce zajęła transmisja ze ŚDM z 27 lipca. Audycję w Jedynce śledziło 2,72 mln widzów. Podium uzupełnia serwis sportowy, który tego samego dnia przyciągnął do TVP1 2,52 mln widzów.
Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” Jedynki (2,37 mln widzów, emisja 26 lipca), a pierwszą piątkę uzupełniają „Fakty” (również 2,37 mln widzów, 27 lipca).
Ogółem trzy audycje w rankingu top 10 programów, to transmisje bezpośrednio związane ze Światowych Dni Młodzieży. Ponadto trzy miejsca należały do dzienników telewizyjnych, które szeroko zdawały relacje ze ŚDM.
Najliczniej oglądane programy w trakcie trwania ŚDM
Program |
Stacja |
Data |
Godz. emisji |
AMR |
SHR % |
|
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
31-07-2016 |
19:33:57 |
19:59:42 |
3 222 040 |
25,01% |
ŚWIATOWE DNI MŁODZIEZY KRAKÓW 2016 /TRANSMISJA/ |
TVP1 |
27-07-2016 |
17:15:56 |
17:51:24 |
2 724 182 |
27,81% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
27-07-2016 |
20:11:15 |
20:18:28 |
2 522 461 |
20,28% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
26-07-2016 |
17:00:02 |
17:14:50 |
2 374 876 |
30,17% |
FAKTY |
TVN |
27-07-2016 |
19:00:01 |
19:26:37 |
2 365 454 |
21,71% |
RELACJA NA ZYWO - PAPIEŻ FRANCISZEK W OKNIE PAPIESKIM |
TVP1 |
29-07-2016 |
20:16:37 |
20:36:00 |
2 300 551 |
18,40% |
STUDIO ŚWIATOWYCH DNI MLODZIEZY KRAKOW 2016 /STUDIO/ |
TVP1 |
27-07-2016 |
16:50:27 |
17:15:55 |
2 262 530 |
24,20% |
ISKRY MILOSCI /FILM KOM.DRAM.USA/ |
TVP1 |
31-07-2016 |
20:25:19 |
21:49:46 |
2 017 250 |
14,03% |
SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./ |
TVP1 |
28-07-2016 |
22:06:08 |
22:52:12 |
1 986 589 |
16,80% |
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ |
TVP1 |
28-07-2016 |
21:15:01 |
21:56:54 |
1 799 405 |
13,06% |
Telewizja Polska nadawała sygnał z relacjami ze Światowych Dni Młodzieży w jakości HD za pośrednictwem 23 stacji satelitarnych. Pracowało przy tym ok. tysiąca osób z Polski i zagranicy.
Dołącz do dyskusji: TVP1 wygrała walkę o widza podczas Światowych Dni Młodzieży. TVP Info i TVN24 przed TVP2 (raport)
Było wydarzenie zauważalnej rangi i należało je zrelacjonować. We wszystkich mediach. I wszyscy to zrobili.
Ale nie zmienia to rozkładów populacyjnych wśród widzów tego konkretnego wydarzenia.
Tytuł jest więc równie bezsensowny, jak napisanie: Tygodnik Wędkarski wygrał walkę o czytelników wśród rybaków z Tygodnikiem Podhalańskim.
A jak miał nie wygrać?