SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 wygrała walkę o widza podczas Światowych Dni Młodzieży. TVP Info i TVN24 przed TVP2 (raport)

Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce podczas Światowych Dni Młodzieży była TVP1. Podium uzupełniają Polsat i TVN, a na dalszych pozycjach znalazły się stacje newsowe: TVP Info i TVN24, które miały lepszy udział w rynku od TVP2.

fot. Stanisław Wasiutyński fot. Stanisław Wasiutyński

TVP1 w okresie od 26 do 31 lipca 2016 roku miała średnio 12,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu tydzień wcześniej, tj. od 19 do 24 lipca br. zwiększył się on o 3,36 pkt. proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.

Na drugą lokatę spadł z kolei Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,94 pkt. proc. do 9,01 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział tej stacji wyniósł 8,15 proc., po spadku o 1,46 pkt. proc.

Z miejsca szóstego na czwarte awansował kanał TVP Info, którego wynik wyniósł 7,40 proc. (wzrost o 3,43 proc.). Piąte miejsce zajął TVN24 (5,71 proc.; do góry o 1,08 pkt. proc.).

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, obie stacje w zeszłym pełnym tygodniu zanotowały najwyższe tygodniowe udziały od kwietnia 2010 roku (wówczas kanały te obszernie relacjonowały wydarzenia związane z katastrofą lotniczą w Smoleńsku).

Dopiero na szóste miejsce spadła TVP2 (tylko 4,82 proc.; w dół o 2 pkt. proc.).

O 0,69 pkt. proc. do 2,22 proc. udziału zwiększył się wynik Polsatu News - trzeciego najwyżej sklasyfikowanego kanału informacyjnego. Dzięki obszernym transmisjom związanych ze ŚDM stacja w ujęciu całotygodniowym miała najwyższy udział w historii nadawania (tj. w okresie od 25 do 31 lipca br. wyniósł on 2,12 proc.).

Najchętniej oglądane stacje w czasie trwania ŚDM

Stacja

26.07.2016 - 31.07.2016

19.07.2016 - 24.07.2016

Dynamika

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

TVP1

733 781

12,25%

480 094

8,89%

3,36%

Polsat

539 839

9,01%

537 402

9,95%

-0,94%

TVN

488 540

8,15%

519 129

9,61%

-1,46%

TVP Info

443 392

7,40%

214 330

3,97%

3,43%

TVN24

341 878

5,71%

250 248

4,63%

1,08%

TVP2

288756

4,82%

368578

6,82%

-2,00%

Wirtualnemedia.pl

Polsat News

133 220

2,22%

82 525

1,53%

0,69%

W okresie od 26 do 31 lipca br. największą widownię zgromadziły „Wiadomości”, które 31 lipca na antenie TVP1 oglądało 3,22 mln widzów.

Drugie miejsce zajęła transmisja ze ŚDM z 27 lipca. Audycję w Jedynce śledziło 2,72 mln widzów. Podium uzupełnia serwis sportowy, który tego samego dnia przyciągnął do TVP1 2,52 mln widzów.

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” Jedynki (2,37 mln widzów, emisja 26 lipca), a pierwszą piątkę uzupełniają „Fakty” (również 2,37 mln widzów, 27 lipca).

Ogółem trzy audycje w rankingu top 10 programów, to transmisje bezpośrednio związane ze Światowych Dni Młodzieży. Ponadto trzy miejsca należały do dzienników telewizyjnych, które szeroko zdawały relacje ze ŚDM.

Najliczniej oglądane programy w trakcie trwania ŚDM

Program

Stacja

Data

Godz. emisji

AMR

SHR %

WIADOMOŚCI

TVP1

31-07-2016

19:33:57

19:59:42

3 222 040

25,01%

ŚWIATOWE DNI MŁODZIEZY KRAKÓW 2016 /TRANSMISJA/

TVP1

27-07-2016

17:15:56

17:51:24

2 724 182

27,81%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

27-07-2016

20:11:15

20:18:28

2 522 461

20,28%

TELEEXPRESS

TVP1

26-07-2016

17:00:02

17:14:50

2 374 876

30,17%

FAKTY

TVN

27-07-2016

19:00:01

19:26:37

2 365 454

21,71%

RELACJA NA ZYWO - PAPIEŻ FRANCISZEK W OKNIE PAPIESKIM

TVP1

29-07-2016

20:16:37

20:36:00

2 300 551

18,40%

STUDIO ŚWIATOWYCH DNI MLODZIEZY KRAKOW 2016 /STUDIO/

TVP1

27-07-2016

16:50:27

17:15:55

2 262 530

24,20%

ISKRY MILOSCI /FILM KOM.DRAM.USA/

TVP1

31-07-2016

20:25:19

21:49:46

2 017 250

14,03%

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

28-07-2016

22:06:08

22:52:12

1 986 589

16,80%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

28-07-2016

21:15:01

21:56:54

1 799 405

13,06%

Telewizja Polska nadawała sygnał z relacjami ze Światowych Dni Młodzieży w jakości HD za pośrednictwem 23 stacji satelitarnych. Pracowało przy tym ok. tysiąca osób z Polski i zagranicy.

Dołącz do dyskusji: TVP1 wygrała walkę o widza podczas Światowych Dni Młodzieży. TVP Info i TVN24 przed TVP2 (raport)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Och, WM! Jesteście inteligentnymi ludźmi, a dajecie taki nieinteligentny tytuł. Nie było żadnej "walki" o widza ŚDM, bo widz ŚDM jest w znacznej części tożsamy z widzem "mediów narodowych".
Było wydarzenie zauważalnej rangi i należało je zrelacjonować. We wszystkich mediach. I wszyscy to zrobili.
Ale nie zmienia to rozkładów populacyjnych wśród widzów tego konkretnego wydarzenia.

Tytuł jest więc równie bezsensowny, jak napisanie: Tygodnik Wędkarski wygrał walkę o czytelników wśród rybaków z Tygodnikiem Podhalańskim.
A jak miał nie wygrać?
0 0
odpowiedź
User
Staszek
Znowu tylko grupa ogólna, a nie ma komercyjnej...
0 0
odpowiedź
User
nie dla
Na szczęście nie oglądałam tego pokazu zakłamania i obłudy. To nie na moje nerwy.
0 0
odpowiedź