TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego. TVN24 ucieka TVP Info, „Wiadomości” przed „Faktami”
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 29 lutego do 6 marca 2016 roku zmniejszył się o 0,13 pkt. proc. do 11,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,15 pkt. proc. i wyniósł 11,41 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat. Wynik tej stacji to 11,02 proc., po wzroście o 0,42 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,77 proc.; do góry o 0,40 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,62 proc.; do góry o 0,04 pkt. proc.), TVN7 (3,27 proc.; + 0,30 pkt. proc.), Puls 2 (1,80 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,99 proc.; + 0,06 pkt. proc.) i Focus TV (0,93 proc.; + 0,12 pkt. proc.).
Warto zauważyć, że duży spadek odnotował informacyjny kanał TVP Info - w dół o 0,38 pkt. proc.
Wszyscy 4+ |
22.02.2016 - 28.02.2016 |
29.02.2016 - 06.03.2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
816 848 |
11,62% |
808 823 |
11,49% |
2 |
TVN |
812 849 |
11,56% |
802 966 |
11,41% |
3 |
Polsat |
745 127 |
10,60% |
775 261 |
11,02% |
4 |
TVP2 |
588 474 |
8,37% |
617 423 |
8,77% |
5 |
TVN24 |
251 968 |
3,58% |
254 714 |
3,62% |
6 |
TV PULS |
238 511 |
3,39% |
236 388 |
3,36% |
7 |
TVN7 |
208 541 |
2,97% |
230 091 |
3,27% |
8 |
TV4 |
227 781 |
3,24% |
228 956 |
3,25% |
9 |
TVP INFO |
247 416 |
3,52% |
220 676 |
3,14% |
10 |
Puls 2 |
119 150 |
1,69% |
126 374 |
1,80% |
11 |
TTV |
117 182 |
1,67% |
119 639 |
1,70% |
12 |
TV6 |
115 452 |
1,64% |
111 608 |
1,59% |
13 |
Polsat2 |
95 271 |
1,36% |
96 554 |
1,37% |
14 |
TVP Seriale |
91 410 |
1,30% |
86 210 |
1,22% |
15 |
TVP Rozrywka |
83 439 |
1,19% |
78 704 |
1,12% |
16 |
Stopklatka |
65 675 |
0,93% |
69 459 |
0,99% |
17 |
Polsat News |
70 185 |
1,00% |
69 442 |
0,99% |
18 |
TVP3 |
64 664 |
0,92% |
66 499 |
0,94% |
19 |
Fokus TV |
56 807 |
0,81% |
65 760 |
0,93% |
20 |
TVP ABC |
60 291 |
0,86% |
58 223 |
0,83% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zwiększyła udział o 0,19 pkt. proc. do 14,35 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,95 proc., po wzroście o 0,10 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,53 proc., po wzroście o 0,44 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,06 pkt. proc. do 7,29 proc.).
Wszyscy 16-49 |
22.02.2016 - 28.02.2016 |
29.02.2016 - 06.03.2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
377 014 |
14,16% |
386 560 |
14,35% |
2 |
Polsat |
342 060 |
12,85% |
348 842 |
12,95% |
3 |
TVP2 |
188 719 |
7,09% |
202 940 |
7,53% |
4 |
TVP1 |
195 714 |
7,35% |
196 327 |
7,29% |
5 |
TV PULS |
105 197 |
3,95% |
102 587 |
3,81% |
6 |
TV4 |
100 032 |
3,76% |
99 434 |
3,69% |
7 |
TVN7 |
83 057 |
3,12% |
89 890 |
3,34% |
8 |
TVN24 |
63 488 |
2,38% |
64 451 |
2,39% |
9 |
Puls 2 |
51 944 |
1,95% |
53 668 |
1,99% |
10 |
TTV |
50 449 |
1,89% |
51 065 |
1,90% |
11 |
TV6 |
50 699 |
1,90% |
49 029 |
1,82% |
12 |
TVP Seriale |
43 118 |
1,62% |
42 998 |
1,60% |
13 |
Polsat2 |
38 226 |
1,44% |
36 149 |
1,34% |
14 |
TVP INFO |
32 874 |
1,23% |
32 605 |
1,21% |
15 |
Fokus TV |
24 086 |
0,90% |
30 341 |
1,13% |
16 |
Polo TV |
37 591 |
1,41% |
30 258 |
1,12% |
17 |
TVP Rozrywka |
30 178 |
1,13% |
26 251 |
0,97% |
18 |
Polsat Film |
21 697 |
0,81% |
25 587 |
0,95% |
19 |
TVN Style |
23 869 |
0,90% |
23 993 |
0,89% |
20 |
Stopklatka |
26 536 |
1,00% |
23 668 |
0,88% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego. TVN24 ucieka TVP Info, „Wiadomości” przed „Faktami”