SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP potrzebna

Zdecydowana większość Polaków (69%) zgadza się ze stwierdzeniem, że TVP jest potrzebna i nie da się jej zastąpić stacjami komercyjnymi

Wynika tak z opublikowanych w styczniu 2005r. badań TNS OBOP. Z anteną publiczną kojarzy się badanym w największym stopniu TVP1.

Polacy doceniają wartość TVP, większość z nich (69%) jest przekonana o potrzebie istnienia telewizji publicznej oraz o tym, że nie da się jej zastąpić stacjami komercyjnymi. Większość Polaków (62%) uważa, że oferta TVP i stacji komercyjnych jest różna; przeciwnego zdania jest mniej niż jedna trzecia (31%) badanych.

Spośród dziewięciu obszarów, na których konkurują ze sobą stacje publiczne z prywatnymi, aż w siedmiu media publiczne zostały ocenione lepiej. Na pytanie, czy media publiczne są lepsze w zakresie informacji regionalnych twierdząco odpowiedziało 71% badanych, w zakresie edukacji i kultury - po 59%, publicystyki - 51%,

wiadomości/informacji - 46%, rozrywki - 37%, sportu - 33%. Na podobne pytanie, ale dotyczące mediów prywatnych, twierdzących odpowiedzi udzieliło: w zakresie informacji regionalnych - 6%, edukacji - 7%, kultury - 7%, publicystyki - 13%, wiadomości - informacji - 25%, rozrywki - 32%, sportu - 20%. Media prywatne są oceniane lepiej od publicznych na obszarach filmu (w przypadku telewizji) - 38% wskazań, podczas gdy TVP uznało za lepszą 32%,  i muzyki (w przypadku radia) - 34% (21% uznało za lepsze Polskie Radio).

Jaka powinna być idealna stacja telewizyjna? Z badań TNS OBOP wynika, że stacja idealna to taka, która emituje niewiele reklam, jest godna zaufania, obiektywna. To stacja szanująca widza, ciepła, sympatyczna, ale także nadająca programy dla całej rodziny, z urozmaiconym repertuarem. Ważną cechą stacji idealnej jest profesjonalizm.
W oparciu o cechy przypisywane poszczególnym stacjom skonstruowano wizerunek, jaki mają w społecznej świadomości. TVP1 to stacja tradycyjna, pełniąca funkcję edukacyjną i promująca pozytywne wartości. Jedynka w największym stopniu kojarzy się badanym z anteną publiczną. TVP2 to stacja bliska widzom - ciepła, sympatyczna, dbająca o widza, wywołująca wzruszenie. Podobnie jak TVP1 promuje pozytywne wartości, jest jednak także charakteryzowana jako antena relaksująca i rozrywkowa.

TNS OBOP, styczeń 2005r. - "Cechy przypisywane stacjom telewizyjnym, różnice pomiędzy mediami publicznymi a prywatnymi..."- wywiady kwestionariuszowe na próbie 1005 osób.

Dołącz do dyskusji: TVP potrzebna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl