SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP obniża ceny reklam o 20 proc., najdroższe „Ranczo”

W marcowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej spoty są tańsze średnio o 20 proc. niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przed nowymi odcinkami „Rancza”.

W marcowym cenniku TVP reklama przed premierowym odcinkiem serialu „Ranczo” – emitowanego w TVP 1 w niedziele ok. 20:20 – kosztuje 90 tys. zł (wszystkie podane stawki dotyczą spotów 30-sekundowych). Rok temu serial nie był emitowany w wiosennej ramówce.

Nieco tańsze są bloki reklamowe przy najpopularniejszych serialach TVP 2 – „M jak Miłość” i „Barwach szczęścia”. Spot przed nowym odcinkiem tego pierwszego – nadawanego w poniedziałki i wtorki ok. 21:45 – kosztuje od 82 do 84 tys. zł. W marcu ub.r za taką reklamę trzeba było zapłacić od 93 do 98 tys. zł. Natomiast cena spotu po „Barwach szczęścia” wynosi 68 tys. zł (przy emisji we wtorek) lub 73,5 tys. zł (emisja w poniedziałek). Rok temu taka reklama kosztowała 74-75 tys. zł.

Jak zawsze drogie dla reklamodawców jest wieczorne pasmo informacyjne w TVP 1. W marcowym cenniku najdroższe spoty przed serwisem sportowym kosztują 73 tys. zł (przy emisji we wtorek), czyli o 13,5 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Natomiast za reklamę przed prognozą pogody trzeba zapłacić maksymalnie 64 tys. zł (emisja w sobotę lub niedzielę), a więc aż o 27 tys. zł mniej niż w marcu ub.r.

Jeśli chodzi o nowości w wiosennej ramówce TVP 1 (więcej na ten temat), to za reklamę przed serialem „Chichot losu” (emisja w sobotę po 20:00) trzeba zapłacić 40 tys. zł, a spot przed „1920. Wojna i miłość” (emisja w środę po 20:00)kosztuje 34 tys. zł. Natomiast wśród nowych propozycji TVP 2 (więcej o nich) najdroższe dla reklamodawców są seriale „Rodzinka.pl” i „Instynkt”. Spot przed tym pierwszym – emitowanym w środy o 20:45 – kosztuje 36 tys. zł, a przed tym drugim – nadawanym w czwartki o 21:45 – 35,9 tys. zł. Natomiast za reklamę przy show „Bitwa na głosy”, który TVP 2 będzie pokazywać w sobotnim prime-timie wieczornym, trzeba zapłacić od 28,6 do 30,8 tys. zł.

Ogółem średnia cena reklam w Telewizji Polskiej jest niższa o 20 proc. w porównaniu z cennikiem sprzed roku. Sprzedaż oferty na marzec Biuro Reklamy TVP rozpoczęło w poniedziałek. Do środy można wykupywać spoty wprost z cennika, w czwartek – rezerwować pakiety ratingowe, a w piątek – rezerwować pakiety KZP.

Dołącz do dyskusji: TVP obniża ceny reklam o 20 proc., najdroższe „Ranczo”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sss
ta baju baju. 13% breaków więcej, przy czym w Prime Time 20% mniej. A autor tego "artykułu" policzył sobie średnią arytmetyczną i mu "wyszło" że jest taniej.
święta w 2010 były 4.IV, w 2011 są 24.IV, czyli miesiąc później -> popyt na reklamę w 2011 w marcu jest więc dużo niższy.
0 0
odpowiedź
User
Kupujący TV
Autor artykułu chyba nie ma bladego pojęcia odnośnie rynku TV.
Moim zdaniem geneza powstania artykuły była taka "napisze o obniżce cen w TVP" czyli "Szybkie sprawdzenie cen 2010 vs 2011" i mam artykuł :)))
Dobrze jest napisać o ile spadły udziały stacji TVP i jak to sie na do CPP 30" czy nastąpił wzrost CPP czy nie.

Następnym razem należało by lepiej sprawdzić.


0 0
odpowiedź