SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info i TVN 24 tracą widzów, Superstacja i TV Biznes ich zyskują

W kwietniu podobnie jak w poprzednich miesiącach TVP Info i TVN 24 straciły widzów, zarówno w ujęciu rocznym, jak i miesięcznym, ale oglądalność bardziej spadła tej pierwszej stacji. "Rok do roku" zyskały Superstacja oraz TV Biznes, która miała prawie dwa razy więcej widzów niż TVN CNBC Biznes.

W zeszłym miesiącu TVP Info oglądało średnio 227 tys. widzów przy udziale wynoszącym 4 proc., zaś TVN 24 przyciągała przed ekrany przeciętnie 143 tys. osób, a jej udział wyniósł 2,53 proc. Oznacza to, że w porównaniu z kwietniem 2007 roku kanał informacyjny TVP stracił 14,93 proc. swoich widzów (40 tys.), a stacji newsowej Grupy TVN ubyło 1,08 proc. widowni (1,6 tys.) przy jednoczesnym minimalnym wzroście jej udziału w rynku (o 0,06 pkt. proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.


Wszyscy 4+
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
TVP Info/TVP 3 Marzec 2008 236 608 3,71%

Kwiecień 2007 266 714 4,54%

Kwiecień 2008 226 900 4,00%
TVN 24 Marzec 2008 160 052 2,51%

Kwiecień 2007 144 958 2,47%

Kwiecień 2008 143 399 2,53%


Spadki udziałów obu stacji nastąpiły za to w grupie kablowo-satelitarnej. W kwietniu br. TVP Info miała tutaj 3,00 proc. udziału, a TVN 24 - 4,32 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio: 3,67 proc. i 4,56 proc.



Kabel/
satelita

Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
TVP Info/TVP 3 Marzec 2008 98 559 2,66%

Kwiecień 2007 116 688 3,67%

Kwiecień 2008 99 432 3,00%
TVN 24 Marzec 2008 160 052 4,31%

Kwiecień 2007 144 958 4,56%

Kwiecień 2008 143 399 4,32%


TV Biznes miała w zeszłym miesiącu średnio prawie 2,2 tys. widzów, czyli dwa razy więcej niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku, choć straciła nieco oglądalności w stosunku do marca 2008 roku. Natomiast kanał TVN CNBC Biznes cieszył się mniejszą popularnością niż jego rywal z Grupy Polsatu - w kwietniu br. stacja ta przyciągała przeciętnie 1,5 tys. oglądających.

Wszyscy 4+
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
TVN CNBC Biznes Kwiecień 2008 1 472 0,03%
TV Biznes Marzec 2008 2 699 0,04%

Kwiecień 2007 1 066 0,02%

Kwiecień 2008 2 179 0,04%



Kabel/
satelita

Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
TVN CNBC Biznes Kwiecień 2008 1 472 0,04%
TV Biznes Marzec 2008 2 699 0,07%

Kwiecień 2007 1 066 0,03%

Kwiecień 2008 2 179 0,07%

Największy, bo ponaddwukrotny wzrost średniej oglądalności i udziału w rynku odnotowała Superstacja. W kwietniu 2007 roku oglądało ją średnio 6,3 tys. widzów, rok później było to już 14,2 tys. osób. Wzrost widowni tego kanału nastąpił też w stosunku do marca br. - w tym przypadku o 1,5 tys. widzów.


Wszyscy 4+
Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
Superstacja Marzec 2008 12 713 0,20%

Kwiecień 2007 6 272 0,11%

Kwiecień 2008 14 224 0,25%



Kabel/
satelita

Stacja Miesiąc Rok AMR SHR %
Superstacja Marzec 2008 12 713 0,34%

Kwiecień 2007 6 272 0,20%

Kwiecień 2008 14 224 0,43%


Na czele najpopularniejszych programów TVP Info w kwietniu br. znalazła się audycja "Śladami świętości Jana Pawła II" i programy lokalne, w TVN 24 najchętniej oglądano "Szkło kontaktowe" i "24 Godziny", zaś w Superstacji - "News dnia" i "Dziennik".

TVP INFO/TVP3
Wszyscy 4+
Program Data AMR SHR %
SLADAMI SWIETOSCI JANA PAWLA II /PROG.INFO/ 02-04-2008 1 327 580 9,01%
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE 02-04-2008 1 121 949 8,20%
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY 09-04-2008 942 169 6,26%
TELEKURIER 14-04-2008 913 877 6,16%
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ 02-04-2008 893 062 5,91%
ROZMOWA Z PREZYDENTEM RP LECHEM KACZYNSKIM 02-04-2008 817 331 5,44%
HISTORIA PONTYFIKATU /FILM DOK.POL./ 02-04-2008 645 451 5,04%
TELEWIZJA OBJAZDOWA /MAG.DOK.POL/ 20-04-2008 603 488 6,50%
TRANSMISJA NA ZYWO /FILM KOM. N.ZEL./ 13-04-2008 556 809 6,14%
II LIGA POLSKA /MECZ PILKI NOZNEJ/ 13-04-2008 536 163 5,08%
TELEPLOTKI /MAG.KUL./ 06-04-2008 535 849 5,66%
SWIATOWIEC /MAG.TURYST./ 27-04-2008 530 414 8,17%
TVP INFO - BIZNES /SERWIS EKONOMICZNY/ 19-04-2008 519 477 6,76%
STUDIO WSCHOD /PROG.PUBL./ 19-04-2008 510 163 5,20%
TRANSMISJA OBRAD SEJMU 01-04-2008 502 032 8,75%

TVN 24
Wszyscy 4+
Program Data AMR SHR %
SZKLO KONTAKTOWE /PROG. PUBL. POL./ 01-04-2008 571 778 5,24%
24 GODZINY /MAG.INFO.POL./ 10-04-2008 568 851 4,14%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./ 10-04-2008 457 377 3,24%
TRANSMISJA OBRAD SEJMU 01-04-2008 452 547 8,01%
POLSKA I SWIAT /MAG.INF.POL/ 09-04-2008 409 128 2,69%
SERWIS INFORMACYJNY 10-04-2008 366 808 4,66%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 08-04-2008 348 365 8,03%
KAWA NA LAWE
/PROG.PUBL./
20-04-2008 318 849 3,44%
DZIEN PO DNIU /MAG. INFO. POL./ 24-04-2008 291 541 3,90%
PROSTO Z POLSKI
/PROG. INFO./
05-04-2008 283 536 3,17%
LOZA PRASOWA
/PROG.PUBLIC.POL./
13-04-2008 281 320 3,15%
GOSC PORANNY /PROG.PUBL.POL./ 08-04-2008 280 204 6,20%
SKANER POLITYCZNY
/PROG.PUBLIC.POL./
01-04-2008 277 498 2,62%
PRZEGLAD PRASY 01-04-2008 273 617 8,36%
SPORT /SERWIS SPORT./ 05-04-2008 270 644 6,53%


Superstacja
Wszyscy 4+
Program Data AMR SHR %
NEWS DNIA
/PROG. PUBLIC./
08-04-2008 89 855 1,01%
DZIENNIK /PROG.INFO./ 18-04-2008 85 881 0,63%
SPORT /SERWIS SPORT./ 14-04-2008 81 440 2,81%
REZONANS
/PROG.PUBLICYST.POL./
29-04-2008 72 314 0,57%
PUSZKA PARADOWSKIEJ
/PROG.PUBL./
13-04-2008 57 199 0,58%
DO ELIZY
/PROG.PUBLICYST.POL./
28-04-2008 56 076 0,37%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/ 08-04-2008 54 468 1,29%
FINAL DNIA /SERWIS INFORMACYJNY/ 01-04-2008 51 001 0,32%
W PUNKT
/PROG.PUBLICYST.POL./
01-04-2008 47 223 0,33%
SALON POLITYCZNY /PROG.PUBL./ 13-04-2008 46 748 0,50%
DZIEN DOBRY POLSKO /PROG PUBL./ 18-04-2008 45 642 1,11%
SUPER STUDIO
/PROG.PUBLICYST.POL./
07-04-2008 43 851 0,39%
PROMO 20-04-2008 40 564 0,94%
SRODA WEDLUG...
/PROG.PUBL.POL./
23-04-2008 40 271 0,42%
TEA TIME
/PROG.PUBLICYST.POL./
17-04-2008 40 110 0,59%

Dołącz do dyskusji: TVP Info i TVN 24 tracą widzów, Superstacja i TV Biznes ich zyskują

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl