SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 - profil głupcze!!!

Połowa widzów TVN24 to emeryci, 70% skończyło już 45 lat, a prawie 40% przekroczyło już 60tkę.

Minął już miesiąc od opublikowania przez wirualnemedia.pl październikowego profilu TVN24, a dalej budzi on na rynku spore emocje. Połowa widzów TVN24 to emeryci, 70% skończyło już 45 lat, a prawie 40% przekroczyło już 60tkę. Udział w rynku 2,35% jest oczywiście do pozazdroszczenia, bo to więcej niż TV4, ale został okupiony potwornymi wyrzeczeniami.

Od paru już długich lat, TVN24 promuje się jako stacja dla ludzi wymagających, dla ludzi sukcesu, dla wyjątkowych można by rzec wybrańców, a tymczasem jest oglądana jak się okazuje głównie przez ludzi starych. Dlaczego? Bo to oni przede wszystkim oglądają telewizję – tak powie wielu media-specjalistów, i to prawda. Pytanie jednak dlaczego wybierają właśnie TVN24? Mają przecież całe TVP rosnące w siłę kanałów tematycznych, mają TV TRWAM, a oni wybierają jednak TVN24? Jak to? A no tak. W październiku najlepiej oglądanym programem stacji było „Szkło kontaktowe”, a na piątym miejscu znalazło się „wystąpienie liderów LPR”. Otóż specyfika TV wskazuje na to, że skoro się tak dzieje, oznacza to, że management stacji tego właśnie pragnie. Pytanie tylko po co? No cóż - odpowiedź wydaje się być niezwykle oczywista, bo chodzi przecież o oglądalność. Właśnie dlatego tak trafny wydał mi się tytuł artykułu w WM „Kto ogląda TVN24?”. W przypadku bowiem profilu informacyjnego, nie chodzi raczej o to ilu, ale przede wszystkim jakich widzów generuje stacja ( więcej o profilu - wyniki badań).

Profil ten więc nie jest przypadkiem, ale wynika z założeń odnośnie zakładanego wzrostu widowni, a więc udziału w rynku TV, a co za tym idzie udziału w torcie reklamowym. Pozyskiwanie wymagającego, zapracowanego widza, a więc człowieka sukcesu jest niezwykle kosztowne, bardzo pracochłonne i oczywiście trwa latami. Emeryci natomiast są do wzięcia od zaraz w ilościach wręcz zatrważających. Nie mówmy więc o przypadku, ale pomówmy o strategii TVN24, o której sama oczywiście milczy, bo jest dla niej tematem niezwykle niewygodnym. Pomówmy o tym czym będzie TVN24 za parę lat. Zastanówmy się, jak bardzo upodobni się w tym czasie do TVP3, TV TRWAM, czy też wkraczającej na rynek SUPERSTACJI? Zresztą już parę miesięcy temu TVN24 poszło w świat z nową wielką czcionką i tekstami żywcem wyjętymi z superexpresu. Czyżby przygotowanie do walki o głodnego sensacji emeryta?

Taka jest właśnie prawda o TVN24, przede wszystkim PR i dużo marketingu. Dziś jest to kanał dla wszystkich, ale kierowany do emerytów i ludzi starych szukających taniej, dobrze opakowanej sensacji. Za chwilę będzie miał jednak bardzo poważną konkurencję - lepiej targetowaną i nie ukrywającą przed rynkiem i widzami swojej prawdziwej tożsamości. Smutne to, ale najwyraźniej TVN24 wstydzi się obecnie swoich widzów. Kiedy zaś przyjdzie czas na zdecydowane pozycjonowanie stacji informacyjnych, bo niebawem będzie ich już pięć, okaże się, że TVN24 nie wyróżnia się znacząco z tego tłumu, a szkoda, bo miał na to naprawdę wyjątkową okazję.

Jedyne co na dzień dzisiejszy jak dla mnie usprawiedliwia TVN24 w tej szalonej pogoni za procentowym udziałem w rynku TV - to nadchodzące nadawanie cyfrowe i wejście w nie w pierwszej fali. Należy jednak liczyć się z konsekwencjami, bo jak to już w misiu mówiono, są plusy, ale chodzi wszak o to, aby nie przesłoniły nam tych minusów.

Zapraszam do dyskusji na moim blogu!!! 

Dołącz do dyskusji: TVN24 - profil głupcze!!!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl