SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN zyskał dzięki 'Odwróconym'

Sensacyjny serial 'Odwróceni' miał nieco gorsze wyniki oglądalności niż piątkowe pasmo TVN rok temu, ale poprawił za to udziały stacji w komercyjnej grupie docelowej.

Średnio 2,64 mln widzów oglądało emitowany w TVN od 16 marca do 8 kwietnia w piątki o 20.00 serial „Odwróceni” – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl

Udziały produkcji w rynku telewizyjnym wyniosły 19,36 proc. w grupie wszystkich widzów, zaś wyższe były wśród osób z grupy wiekowej 16-49 lat, gdzie ukształtowały się na poziomie 21,79 proc.

Najwięcej widzów przyciągnął pierwszy odcinek (3,89 mln osób), najmniej - ostatni (1,73 mln). Premierowy epizod miał także najwyższe udziały w rynku (24,5 proc.), z kolei ostatni odcinek mimo słabej widowni ogółem osiągnął najlepsze udziały w grupie docelowej (25,67 proc.)

Wszyscy 4+
16 - 49
Date AMR SHR % SHR %
08-06-2007 1 734 432 16,16% 25,67%
01-06-2007 2 082 561 16,27% 23,51%
25-05-2007 2 089 628 19,42% 25,12%
18-05-2007 2 481 045 18,96% 19,46%
11-05-2007 2 185 046 16,35% 23,05%
04-05-2007 2 503 918 19,59% 18,49%
27-04-2007 2 417 460 18,49% 21,13%
20-04-2007 2 775 458 18,59% 21,75%
13-04-2007 2 825 653 20,24% 19,84%
06-04-2007 2 764 417 19,04% 22,16%
30-03-2007 3 100 740 21,22% 24,04%
23-03-2007 3 226 866 20,24% 17,68%
16-03-2007 3 891 342 24,50% 19,02%
średnia 2 637 537 19,36% 21,79%

W czasie emisji „Odwróconych” TVN była dopiero trzecią stacją pod względem udziałów w rynku telewizyjnym. Najwięcej widzów w tym paśmie miała publiczna Jedynka, którą oglądało 3,59 mln osób (stacja emitowała „Sport”, „Pogodę” i filmy fabularne). Na drugim miejscu był Polsat (2,73 mln, głównie filmy fabularne). Za TVN znalazła się jedynie Dwójka (1,94 mln, „Wielki poker”).


Wszyscy 4+

Stacja AMR AMR % SHR %
TVP1 3 595 628 9,99% 26,39%
Polsat 2 728 330 7,58% 20,03%
TVN 2 637 537 7,33% 19,36%
TVP2 1 945 967 5,41% 14,28%

Serial „Odwróceni” miał minimalnie niższą oglądalność niż pasmo 20.00 – 21.00 w TVN rok temu, gdy oglądało je 2,8 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 19,87 proc. Stacji udało się jednak poprawić o ponad 5,6 proc. wyniki w grupie wiekowej 16 – 49 lat, gdzie udziały rok temu wynosiły 16,17 proc., a teraz – 21,79 proc.

Na reklamach nadawanych wokół serialu TVN zarobił w sumie 17,56 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

Perypetie bohaterów sensacyjnej produkcji śledziły głównie kobiety, widzowie w wieku 30 – 39 lat i powyżej 45 roku życia oraz mieszkańcy miast.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 86 41,54%

Kobiety 113 58,46%
Wiek 4- 9 22 1,39%

10- 15 56 4,45%

16 - 19 54 3,40%

20 - 24 51 4,53%

25 - 29 80 6,74%

30 - 34 111 8,40%

35 - 39 111 7,29%

40 - 44 96 6,51%

45 - 49 125 10,15%

50 - 54 146 12,03%

55 - 59 218 15,17%

60+ 110 19,93%
Wlk.miasta Wieś 63 24,37%

< 50 tys. 100 24,03%

50-100 tys. 123 10,92%

100-200 tys. 146 11,69%

> 200 tys. 141 29,00%
Zawód Top management 94 7,61%

Pracownicy szczebla średniego 146 17,51%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 95 18,11%

Emeryci 139 36,28%

Inne 59 20,50%
Wykształcenie Podstawowe 106 48,10%

Średnie 114 33,69%

Wyższe 115 12,37%

Inne 41 5,84%

Serial „Odwróceni” prawdopodobnie będzie kontynuowany. Szczegóły nie są jednak na razie znane.

Dołącz do dyskusji: TVN zyskał dzięki 'Odwróconym'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl