SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN znów pozwie TVP za reklamy

TVN skieruje do sądu wniosek o zbadanie, czy Telewizja Polska ma prawo dzielić swoje programy na części i emitować między nimi reklamy. Stacja wygrała już jeden proces w podobnej sprawie.

Karol Smoląg, rzecznik prasowy TVN, potwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jego stacja przygotowuje wniosek sądowy dotyczący dzielenia przez Telewizję Polską programów na części i nadawania reklam w przerwach między nimi. Ostatnio TVP emituje w ten sposób show „Bitwa na głosy”, a w lutym na części podzielone przerwami reklamowymi została podzielona transmisja rozdania „Telekamer”.

„Bitwa na głosy” o 900 tys. osób podnosi widownię TVP 2


– Sprawą zajmują się obecnie nasi prawnicy, przygotowując materiały dla sądu – opisuje Smoląg. – Procedura wygląda tak, jeśli sąd uzna zasadność naszego wniosku, TVP otrzyma wezwanie do zaprzestania dzielenia programów na części przerywane reklamami, a jeśli się do niego nie zastosuje, skierujemy przeciwko niej pozew – wyjaśnia.

Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy Telewizji Polskiej, w niedawnym wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl twierdził, że TVP emituje reklamy zgodnie z prawem. – Bloki reklamowe pomiędzy autonomicznymi częściami programów emitujemy tylko wtedy, kiedy zakupione licencje pozwalają na to lub regulują tę kwestię w sposób prawny, a także przy transmisjach wydarzeń, w których scenariusze zakładają podział wydarzenia na części – wyjaśniał.

TVN już raz pozwała TVP za dzielenie programów na części i nadawanie w przerwach reklam. Sprawa dotyczyła m.in. emitowanego w 2007 i 2008 roku programu „Gwiazdy tańczą na lodzie”. Pod koniec ub.r. sąd uznał, że TVP naruszyła w ten sposób ustawę medialną, i nałożył na nią karę w wysokości 0,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: TVN znów pozwie TVP za reklamy

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fajnie
brawo tvn :)
0 0
odpowiedź
User
faegerh
Nudzi im się w tefałenie. Może lepiej zająć się nieusuwaniem kanału Warszawa?
0 0
odpowiedź
User
BeeJay
Klasyczny pies ogrodnika, sam nie zje i drugiemu nie da. Nie rozumiem tej polityki TVN, która szkodzi nam wszystkim - widzom. Po pierwsze pieniądze z reklam dla TVP nie trafią do TVN, bo z reguły ci reklamodawcy już tam są. Po drugie dodatkowe pieniądze z reklam dla TVP oznaczają być może ciekawy program "misyjny" w którymś z kanałów spółki. Po trzecie przerwa reklamowa oznacza, że widz który statystycznie nie znosi reklam zmieni kanał być może na TVN i tam zostanie, czyli klasyczny strzał w stopę. No chyba, że chodzi o uwalenie konkurenta, ale to jak pisałem nam wszystkim szkodzi, więc pie***ć TVN.
0 0
odpowiedź