TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2015 roku były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został TVN, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W kwietniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,96 mln spotów reklamowych, o 7,98 proc. więcej, niż w kwietniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 292,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody były o 6,64 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W kwietniu 2014 roku stacja ta pod względem wpływów zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 6,38 proc. do 264,64 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (117,32 mln zł; spadek o 36,54 proc.) i TVP2 (101,13 mln zł; w dół o 33,87 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 52,27 mln zł i wzrostem o 13,87 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał Puls 2 - było to 56,20 proc. do 24,06 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
kwiecień 2014 |
kwiecień 2015 |
|
TVN |
274 197 025 |
292 401 250 |
Polsat |
282 665 985 |
264 637 210 |
TVP1 |
184 882 594 |
117 319 431 |
TVP2 |
152 919 235 |
101 125 512 |
TVN24 |
45 906 418 |
52 271 774 |
TV4 |
34 431 148 |
47 125 958 |
AXN |
43 508 025 |
46 497 424 |
TV PULS |
31 681 865 |
44 719 767 |
Discovery |
37 086 390 |
39 770 635 |
TVN7 |
36 498 737 |
38 470 119 |
Stopklatka |
29 852 705 |
35 425 738 |
TLC |
27 260 233 |
29 832 919 |
National Geographic |
29 382 325 |
29 817 435 |
Disney Channel |
37 463 816 |
29 352 981 |
Investigation Discovery |
24 243 682 |
26 604 720 |
Comedy Central |
26 993 126 |
26 574 876 |
TVP Seriale |
24 737 835 |
25 160 193 |
Puls 2 |
15 403 472 |
24 059 479 |
TVN Style |
16 106 917 |
23 773 139 |
Polsat2 |
23 552 985 |
23 218 258 |
W kwietniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 129,20 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 19,13 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (62,28 mln zł; do góry o 83,29 proc.) i Grupa Maspex Wadowice (43,99 mln zł; + 20,47 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
kwiecień 2014 |
kwiecień 2015 |
|
AFLOFARM |
108 458 923 |
129 204 470 |
UNILEVER |
33 980 252 |
62 283 170 |
MASPEX WADOWICE |
36 516 672 |
43 989 996 |
ORANGE SA |
40 140 221 |
35 410 072 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
26 522 142 |
32 173 490 |
P4 |
27 890 971 |
31 641 647 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
27 980 812 |
29 692 385 |
PROCTER & GAMBLE |
48 483 424 |
29 076 342 |
US PHARMACIA INC. |
25 299 337 |
28 059 062 |
NESTLE |
33 270 760 |
27 081 527 |
POLKOMTEL SA |
26 720 298 |
27 035 445 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
23 483 964 |
26 406 924 |
BEIERSDORF-LECHIA |
22 927 015 |
26 239 571 |
GRUPA ZYWIEC SA |
18 631 985 |
26 137 431 |
LOREAL |
32 281 497 |
22 757 073 |
VOLKSWAGEN GROUP |
16 293 761 |
22 074 554 |
GLAXO SMITHKLINE |
24 769 398 |
21 936 089 |
SNIEZKA SA |
9 265 660 |
21 675 755 |
UNIA EUROPEJSKA |
24 624 585 |
21 427 799 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
11 304 794 |
18 798 341 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat we wpływach z reklam, Aflofarm na czele reklamodawców
https://www.paidverts.com/ref/lukasz1410