TVN skraca Sopot Festival
TVN podjęła decyzję o powrocie do dwudniowej formuły sopockiego festiwalu. W tym roku impreza odbędzie się 23 i 24 sierpnia na deskach Opery Leśnej. Stacja rozpoczęła już przyjmowanie zgłoszeń artystów, którzy chcieliby wziąć udział w rywalizacji o "Bursztynowego Słowika".
TVN będzie organizatorem Sopot Festival po raz czwarty. W 2004 roku stacja podpisała z miastem Sopot umowę na organizację imprezy i zdecydowała o wydłużeniu jej trwania do trzech dni oraz przeniesieniu z końca sierpnia na początek września. Po trzech latach od wprowadzenia rozwiązania kanał postanowił powrócić do obowiązującej wcześniej konfiguracji.
Zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę festiwalu, zatwierdzone zmiany są częścią strategii stacji - komentuje lakoniczne informacje Marek Kot, v-dyrektor Biura Festiwalowego.
Już 23 sierpnia odbędzie się konkurs o Nagrodę Bursztynowego Słowika. W pierwszej części koncertu na scenie zaprezentuje się pięciu polskich artystów, wyłonionych drogą dwuetapowych eliminacji. Zwycięzca półfinału, wybrany przez jury, wraz z szóstką zagranicznych artystów stanie do rywalizacji o główne trofeum festiwalu.
Następnego wieczoru w Sopocie wystąpią zagraniczne gwiazdy, których udział stacja wciąż negocjuje. Prawdopodobnie będą im towarzyszyć także polscy wykonawcy. - Zamkniemy dwa festiwalowe dni w jednym koncercie - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Marek Kot.
Impreza, jak przed rokiem, zostanie przygotowana w ścisłej
współpracy z jedną ze stacji radiowych.
Sopot traci widzów
Średnia widownia emitowanego w dniach 31 sierpnia - 2 września 2007
44. Sopot Festivalu wyniosła 1,68 mln osób, zaś udziały TVN w rynku
telewizyjnym podczas emisji koncertów ukształtowały się na poziomie
12,69 proc. Ubiegłoroczna odsłona miała najmniejszą oglądalność w
porównaniu z imprezami z dwóch poprzednich lat. W 2006 roku
sopockie koncerty były oglądane średnio przez 3,2 mln widzów, zaś
pierwszy organizowany przez stację z Wiertniczej Sopot Festival
2005 przyciągnął przed ekrany 2,17 mln osób (udziały 18,22 proc.).
Dane AGB Nielsen Media Research.
Dołącz do dyskusji: TVN skraca Sopot Festival