SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media podaje wytyczne cenników, rabaty i zasady sprzedaży reklam na 2018 rok. Ceny wzrosną o 4-8 proc.

Biuro reklamy TVN Media, obsługujące stacje TVN i szereg zewnętrznych kanałów tematycznych, ogłosiło zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2018 roku. Kluczowe reguły pozostały niezmienione, nowościami są natomiast m.in. zmiana progu inwestycji w Premium TV oraz nowe pakiety demograficzne - w przyszłym roku ceny wzrosną o 4-8 proc.

Tak samo przed rokiem TVN Media zachowało podział reklamodawców na: rozwojowych (wydają do 2 mln zł), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2 do 17 mln zł), strategicznych (trzy grupy z budżetami od 17 do 25 mln zł).

Maksymalny rabat dla reklamodawców rozwojowych wynosi 24 proc., dla kluczowych mieści się w przedziale od 28 do 47 proc., a dla strategicznych - 50 proc.  Marketerzy, którzy zadeklarują wydatki w TVN powyżej 20 mln zł będą dostawać rabaty ustalane indywidualnie. W 2018 roku utrzymano próg inwestycji 44 mln zł da negocjacji warunków indywidualnych.

Jak mówi Piotr Tyborowicz, dyrektor TVN Media, biuro podążając za ewolucją rynku oraz uwzględniając potrzeby klientów zdecydowało się na wprowadzenie kilku zmian i nowości.

Jedną z nich jest zmiana progów inwestycyjnych w Premium TV w obrębie tzw. reklamodawców kluczowych: w czterech ich grupach zmieniono przedziały progów inwestycyjnych - od 10 do 12,5 mln zł (zamiast 10-12 mln zł), 12,5-15 mln zł (zamiast 12-14 mln zł), od 15 do 17,5 mln zł (zamiast 14-17 mln zł ) i od 17,5 do 20 mln zł (zamiast 17-20 mln zł ).


Oprócz tych rabatów, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny, inwestycyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych na kampanie reklamowe dla programu TVN w stosunku do wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę w wysokości minimum 40 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo - podobnie jak rok temu - do 5 proc. rabatu.

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

Z kolei klient, który do 16 lutego 2018 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i w Premium TV, otrzyma dodatkowo 2 proc. zniżki. Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi 10 proc., zaś rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Podobnie jak w tym roku, także w 2018 roku premiowany będzie zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów. Wynosi od 7 do 20 proc. przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 70 do 99,99 proc. oraz od 15 do 30 proc. przy zakupie w całości po cenniku.

Kolejną nowością są nowe pakiety w segmencie TVN, umożliwiające zakup grup docelowych. Nowe pakiety targetowane to: Kobiety 16-49, Kobiety 20-49 z miast 50 tys. +, mężczyźni 20-49 z miast 50 tys. + i wszyscy 16-49 z miast 50 tys. +. Do oferty Premium TV wprowadzono trzy nowe produkty różniące się strukturą i cechami oferowanej komunikacji.

Klienci TVN Media w 2018 roku będą mieć do dyspozycji również pakiet Multiscreen Top Kontent umożliwiający jednoczesny zakup komunikacji tv i digital przy najbardziej angażujących programach TVN i Premium TV.

TVN Media jako pierwsze biuro reklamy telewizyjnej ogłosiło zasady polityki handlowej na 2018 rok.


- W tym roku już po raz piąty ogłaszamy zasady, które porządkują nasze działania komercyjne. Z perspektywy czasu oceniamy, że konsekwentne wdrożenie polityki transparentności i równości warunków handlowych powstrzymało wiele złych praktyk rynku i stworzyło nową jakość we współpracy pomiędzy klientem i medium. Wszystkie fundamentalne zasady pozostaną w przyszłym roku niezmienione. Tak jak w latach poprzednich będziemy publikować wyniki audytów potwierdzających brak odstępstw od opublikowanych warunków współpracy - komentuje Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media.




Z analizy przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MulenLowe MediaHub (na podstawie danych Nielsen Audience Measurement z okresu od stycznia do września br.) wynika, że TVN Media obsługuje stacje mające 34,5 proc. udziału w rynku oglądalności.

Pełna oferta reklamowa TVN Media na 2018 r. tutaj.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje wytyczne cenników, rabaty i zasady sprzedaży reklam na 2018 rok. Ceny wzrosną o 4-8 proc.

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marko
Napiszcie normalnie o ile podwyżka
0 0
odpowiedź
User
Marko
Napiszcie o ile podwyżka
0 0
odpowiedź
User
sdud
Może ktoś przełożyć te dane na język polski? Jeśli ktoś nie jest w temacie to nic nie rozczytuje z tych grafów.
0 0
odpowiedź