TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)
W lipcu br. cennikowe wpływy stacji telewizyjnych były o 3,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. O 33-35 proc. zmalały przychody TVN i Discovery Channel, natomiast duże wzrosty zanotowały TVP1, TVP2, AXN i TVP Seriale.
Stacje telewizyjne w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez rabatów i autopromocji) 906,42 mln zł, o 34,09 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat).
W lipcu na pozycję lidera wśród stacji pod względem reklamowym awansował Polsat, którego cennikowe wpływy wzrosły w skali roku o 9,55 mln zł (czyli o 6,8 proc.). Z kolei wpływy TVP1 zwiększyły się aż o 30,86 mln zł (33 proc. w górę), a TVP2 - o 17,36 mln zł (22,7 proc. w górę).
Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały AXN - o 65,9 proc. (z 16,93 mln zł do 28,09 mln zł), oraz TVP Seriale - o 103 proc. (z 12,62 mln zł do 25,63 mln zł).
Za to cennikowe wpływy reklamowe TVN zmalały rok do roku aż o 51,71 mln zł (czyli o 33,2 proc.), natomiast przychody Discovery Channel - o 12,76 mln zł (35 proc. w dół).
Disney Channel zarobił o 4,46 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,7 proc.), TV Puls - o 2,18 mln zł (10,2 proc. w dół), a TVN24 - o 918,3 tys. zł (3,4 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
VII.2013 |
VII.2014 |
POLSAT |
139 305 924 zł |
148 852 725 zł |
TVP 1 |
93 588 959 zł |
124 454 467 zł |
TVN |
155 936 773 zł |
104 225 860 zł |
TVP 2 |
76 328 457 zł |
93 688 167 zł |
AXN |
16 934 235 zł |
28 093 319 zł |
TVN 24 |
27 018 855 zł |
26 100 511 zł |
TVP SERIALE |
12 621 312 zł |
25 628 056 zł |
DISNEY CHANNEL |
28 312 815 zł |
23 851 315 zł |
DISCOVERY CHANNEL |
36 465 567 zł |
23 702 282 zł |
TV PULS |
21 383 173 zł |
19 201 489 zł |
monitorowane stacje razem |
872 329 771 zł |
906 419 381 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN i Discovery o jedną trzecią mniej z reklam, mocno w górę TVP i AXN (TOP 10)