Trzy miliony widzów lodowego show TVP2
Drugą edycję programu "Gwiazdy tańczą na lodzie" oglądało średnio 3,02 mln osób. Jesienna odsłona formatu przyciągnęła blisko 1,5 miliona widzów więcej. Mimo spadku oglądalności, TVP 2 z blisko 23 proc. udziałem w rynku była w paśmie emisji widowiska stacją pierwszego wyboru.
Największą oglądalność miał finał programu wyemitowany 23 maja. Zobaczyło go średnio 3,46 mln osób, dając stacji 26,91 proc. udziału w rynku (część 1- 3,1 mln i 24,25 proc. udziału, część 2- 3,48mln i 25,61 proc. udziału , część 3- 3, 81 mln widzów i 33,19 proc. udziału) - wynika z danych AGB NMR przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
GTNL | Grupa 4+ | Grupa 4+ | (16 - 49) |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07.03.2008 | 3242681 | 24,10% | 16,39% |
14.03.2008 | 3087680 | 22,61% | 16,82% |
28.03.2008 | 3279666 | 23,32% | 17,17% |
04.04.2008 | 3134602 | 22,60% | 15,81% |
11.04.2008 | 2799388 | 20,69% | 14,36% |
18.04.2008 | 2708271 | 19,03% | 14,07% |
25.04.2008 | 2821674 | 20,97% | 13,82% |
02.05.2008 | 2703373 | 21,29% | 15,98% |
09.05.2008 | 2911178 | 22,82% | 17,11% |
16.05.2008 | 2923939 | 23,51% | 15,13% |
23.05.2008 | 3445849 | 26,91% | 20,75% |
Średnio | 3016416 | 22,58% | 16,19% |
TVP2 dzięki emisji widowiska była liderem pasma. Telewizję TVN
śledziło przed telewizorami w tym czasie 2,82 mln widzów (21,11
proc. udziałów w rynku), TVP1 2,6 mln widzów (19,48 proc. udziałów
w rynku), Polsat - 2 mln widzów (14,96 proc. udziałów w rynku).
Program cieszył się popularnością głównie wśród kobiet. W jego profilu widowni dominują mieszkańcy wsi i miast poniżej 50 tysięcy mieszkańców, emeryci oraz osoby legitymujące się wykształceniem podstawowym.
|
|
ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 30,77% | 64 |
Kobiety | 69,23% | 133 | |
Wiek | 4 - 9 | 2,47% | 40 |
10 - 15 | 3,81% | 50 | |
16 - 19 | 2,50% | 40 | |
20 - 24 | 2,88% | 33 | |
25 - 29 | 3,59% | 42 | |
30 - 34 | 6,53% | 83 | |
35 - 39 | 3,99% | 59 | |
40 - 44 | 5,91% | 90 | |
45 - 49 | 5,64% | 73 | |
50 - 54 | 11,68% | 142 | |
55 - 59 | 13,08% | 182 | |
60+ | 37,91% | 206 | |
Wlk.miasta | Wieś | 41,68% | 108 |
< 50 tys. | 22,50% | 95 | |
50-100 tys. | 9,74% | 109 | |
100-200 tys. | 8,49% | 107 | |
> 200 tys. | 17,59% | 84 | |
Zawód | Top management | 6,02% | 73 |
Pracownicy szczebla średniego | 10,48% | 78 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,06% | 82 | |
Emeryci | 50,32% | 195 | |
Inne | 17,11% | 52 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,39% | 116 |
Średnie | 31,45% | 104 | |
Wyższe | 10,88% | 91 | |
Inne | 6,28% | 45 |
Zyski z bloków reklamowych emitowanych wokół formatu wyniosły 12,7
miliona złotych (dane cennikowe, nie uwzględniające rabatów).
Stacja jest umiarkowanie zadowolona z wyników programu, jednak
prawdopodobnie nie będzie go kontynuować. Show po raz kolejny stało
się bowiem obiektem krytyki licznych środowisk.
Firma Rochstar, produkująca program, świadoma nieprzychylnej atmosfery wokół show, zaproponowała publicznemu nadawcy nowy projekt - opartą na holenderskiej licencji "Bitwę chórów". W programie mają rywalizować ze sobą chóry, a całość ma być emitowana na żywo w "bogatej" oprawie. TVP2 jest przychylna pomysłowi i poważnie rozważa umieszczenie widowiska w jesiennej ramówce.
Dołącz do dyskusji: Trzy miliony widzów lodowego show TVP2