Toshiba chce odzyskać udziały na rynku sprzedaży laptopów
Toshiba postawiła sobie cel uzyskania 15 procent udziałów na światowym rynku sprzedaży laptopów w roku 2010.
Firma chce to osiągnąć poprzez skoncentrowanie się na rynkach rozwijających się, takich jak Chiny, Wietnam i Tajlandia, w których sprzedaż laptopów cały czas rośnie w tempie dwucyfrowym - informuje serwis DigiTimes.
Większość czołowych producentów czeka obecnie z premierą swoich najnowszych modeli laptopów na oficjalne wprowadzenie na rynek przez firmę Intel platformy Centrino 2 (Montevina). Tymczasem Toshiba jako jedyna wciąż udostępnia nowe urządzenia oparte na platformie Santa Rosa Refresh z ekranami o przekątnej 13-15 cali.
Toshiba ma sporo do nadrobienia na światowym rynku sprzedaży laptopów. Z ostatnich danych firmy badawczej iSuupli wynika, że w I kwartale bieżącego roku firma miała na nim tylko 4,4 procenta udziałów.
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: Toshiba chce odzyskać udziały na rynku sprzedaży laptopów