„Top Gear” nowym liderem wśród miesięczników motoryzacyjnych
W październiku 2013 roku w rankingu średniej sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem października 2012 roku zmniejszyła się o 2,16 proc. i wyniosła 103 819 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 442 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), notujący jednak spadek o 1,71 proc. Sprzedał się on w liczbie 42 935 egz.
Natomiast na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (również Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 42 262 egz. Magazyn ten zanotował największy spadek wyniku w rankingu, wynoszący 5,31 proc.
Ostatnia pozycja podium wśród miesięczników należała do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 431 egz., po wzroście w skali roku o 3,66 proc.
Oczko niżej uplasował się „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który pochwalić się mógł największym wzrostem. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 15,97 proc. i ostatecznie wyniósł 29 128 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
103 819 |
106 114 |
Auto Świat |
79 442 |
78 787 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
42 935 |
43 680 |
Auto Świat Poradnik |
42 262 |
44 632 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
39 431 |
38 039 |
Auto Motor i Sport |
29 128 |
25 117 |
Świat Motocykli |
21 460 |
19 967 |
Automobilista |
9 762 |
8 872 |
W październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,35 proc., a wynik „Auto Świata” wzrósł o 6,04 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 24,96 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Automobilista” (Automobilista), a najwięcej straciło „Auto-Moto” - było to 12,10 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
październik |
wrzesień |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
103 819 |
103 457 |
Auto Świat |
79 442 |
74 915 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
42 935 |
44 400 |
Auto Świat Poradnik |
42 262 |
41 158 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
39 431 |
44 861 |
Auto Motor i Sport |
29 128 |
30 022 |
Świat Motocykli |
21 460 |
18 028 |
Automobilista |
9 762 |
7 812 |
Dołącz do dyskusji: „Top Gear” nowym liderem wśród miesięczników motoryzacyjnych
Nie wierze, ostatnia pozycja na podium?
Trzeba do pieca podsypać, koniecznie.