„Top Chef 5” zarobił 21 mln zł z reklam, ale przegrał z TVP2
Najnowszy sezon show „Top Chef” oglądało średnio 1,80 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. widownia programu niemal się nie zmieniła. Polsat w czasie nadawania reality-show zajął drugie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 20,97 mln zł.
Piątą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 9 września do 11 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność całej serii formatu wyniosła 1,80 mln widzów. Przełożyło się to na 11,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą widownię, wynoszącą 1,93 mln oglądających, zgromadził odcinek programu z 21 października br.
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
|
21-10-2015 |
1 934 494 |
12,34% |
09-09-2015 |
1 870 092 |
12,49% |
04-11-2015 |
1 865 413 |
12,10% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia „Top Chef’a” niemal się nie zmieniła. Trzecią serię programu śledziło bowiem 1,81 mln osób, przy udziałach wynoszących odpowiednio 11,69 proc. oraz 16,43 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w czasie emisji „Top Chefa” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca gł. „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 24,26 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły: TVP1 (gł. „Kryptonim szef” i „Po prostu. Program Tomasza Sekielskiego”; 8,63 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Wesołowska i mediatorzy”, „Kto poślubi mojego syna?” i „Żony Hollywood”; 6,81 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN wyprzedził Jedynkę.
Widownia „Top Chef’a 5” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
3 730 433 |
24,26% |
18,25% |
Polsat - Top Chef 5 |
1 798 740 |
11,70% |
16,58% |
TVP1 |
1 326 534 |
8,63% |
8,58% |
TVN |
1 047 130 |
6,81% |
8,74% |
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 20,97 mln zł. Dla porównania trzecia edycja z reklam zarobiła 19,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Piątą edycję show wygrał Tomasz Purol, który otrzymał czek na 100 tys. złotych.
Już wiadomo, że Telewizja Polsat wiosną 2016 roku pokaże szósty sezon „Top Chef’a”. Trwają już nawet castingi do programu (zobacz szczegóły).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wyniósł 12,88 proc. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Top Chef 5” zarobił 21 mln zł z reklam, ale przegrał z TVP2