SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska nie zarobiła na Soczi, ale jest zadowolona z igrzysk

Igrzyska olimpijskie w Soczi przyniosły TVP z reklam i sponsoringu o 25 proc. więcej pieniędzy niż poprzednia zimowa impreza w Vancouver. Mimo to TVP na nich nie zarobiła. - Jesteśmy przekonani, że łączny bilans Soczi jest dla TVP zdecydowanie dodatni - mówi Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy nadawcy.

Telewizja Polska wyliczyła na podstawie danych cennikowych, że jej wpływy z reklam nadanych przy relacjach z Soczi i od sponsorów transmisji wyniosły 42,89 mln zł. - Wpływów po rabatach podać nie możemy, bo to tajemnica przedsiębiorstwa. Dodać tylko możemy, że we wpływach netto uzyskaliśmy o ok. 25 proc. więcej niż z igrzysk w Vancouver. Mimo to w sensie czysto księgowym Soczi było dla nas deficytowe - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.

Na fakt, że TVP na imprezie nie zarobiła, wpływ miał aż o 75 proc. wyższy koszt zakupu licencji i produkcji tegorocznych igrzysk w porównaniu z zimową olimpiadą odbywającą się cztery lata temu w Kanadzie. - Ponadto, przy poprzednich igrzyskach mogliśmy jeszcze zarabiać na usługach interaktywnych, co obecnie ustawowo nie jest już możliwe. Wówczas te usługi stanowiły aż 30 proc. wszystkich przychodów - dodaje Rakowiecki.

- Mimo to z igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni. Na ich bilans wpływają bowiem nie tylko kwestie finansowe, ale też wizerunkowe i oglądalnościowe. Te zaś przebiły nasze najśmielsze wyobrażenia -  wyjaśnia Rakowiecki. Zwraca uwagę, że dzięki transmisjom z olimpiady kanałowi TVP Info udało się wyprzedzić w oglądalności konkurencyjną TVN24. Powołuje się też na wykonane na zlecenie TVP badania z których wynika, że 88 proc. Polaków jest zadowolonych ze sposobu relacjonowania imprezy przez publiczną telewizję (więcej na ten temat).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi w TVP1 i TVP2 oglądało średnio 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż śledziło w tych stacjach olimpiadę w Vancouver (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska nie zarobiła na Soczi, ale jest zadowolona z igrzysk

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtoniewski
Jak się opłaca olbrzymią kasą jakieś inne tzw.gwiazdy (badziewie) to nigdy się nie zarobi!
0 0
odpowiedź
User
vic
naście milionów widzów codziennie i jeszcze do tego dołożyli. Takie cuda tylko w państwowych firmach.
0 0
odpowiedź
User
Michał
Nawet z dwa razy jeszcze lepszą oglądalnością na tych imprezach nie da się zarobić. Licencje są już tak drogie, że reklamy nie są w stanie ich zbilansować. Jestem ciekaw, co by było, gdyby kilka krajów zbojkotowało zakup licencji (nadawcy komercyjni już dawno się z tego wycofali) i do MKOL i jego pośredników wpłynęłoby mniej pieniędzy. Olimpiada już dawno stała się produktem do zarabiania pieniędzy dla kilku panów, a nie imprezą dostępną i szerzącą idę sportu.
0 0
odpowiedź