Telewizja najbardziej wpływowym medium
Telewizja ma największy wpływ na decyzje zakupowe podejmowane na pięciu największych rynkach świata, nawet wśród użytkowników internetu.
Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu i październiku ubiegłego roku przez firmę Deloitte.
Na telewizyjną reklamę jako najbardziej wpływową przy podejmowaniu decyzji o zakupie wskazało 90 procent internautów z Japonii, 88 procent z USA, 84 procent z Wielkiej Brytanii, 75 procent z Brazylii oraz 73 procent z Niemiec.
Kolejne miejsca pod tym względem zajęły reklamy w czasopismach (Brazylia - 57 proc., Japonia - 47 proc., Niemcy - 50 proc., USA - 49 proc., WB - 54 proc.), internecie (Brazylia - 45 proc., Japonia - 61 proc., Niemcy - 57 proc., USA - 48 proc., WB - 45 proc.), prasie codziennej (Brazylia - 30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy - 49 proc., USA - 42 proc., WB - 44 proc.) oraz radiu (Brazylia - 30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy - 49 proc., USA - 27 proc., WB - 44 proc.).
Zdecydowanie mniej wskazań miały tutaj reklamy outdoor, billboardy, serwisy społecznościowe, kina, DVD, blogi, gry wideo, telefony komórkowe i wirtualne światy.
Wyraźna dominacja telewizji w tym zakresie jest pewnym zaskoczeniem biorąc pod uwagę fakt, że większość respondentów z wszystkich pięciu krajów stwierdziła, iż do rozrywki częściej wykorzystuje swoje komputery niż telewizory. Z kolei w przypadku reklamy online, największy wpływ na decyzje zakupowe badanych mają reklamy przy wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach oraz banery reklamowe.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Telewizja najbardziej wpływowym medium