SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja najbardziej wpływowym medium

Telewizja ma największy wpływ na decyzje zakupowe podejmowane na pięciu największych rynkach świata, nawet wśród użytkowników internetu.

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu i październiku ubiegłego roku przez firmę Deloitte.

Na telewizyjną reklamę jako najbardziej wpływową przy podejmowaniu decyzji o zakupie wskazało 90 procent internautów z Japonii, 88 procent z USA, 84 procent z Wielkiej Brytanii, 75 procent z Brazylii oraz 73 procent z Niemiec.

Kolejne miejsca pod tym względem zajęły reklamy w czasopismach (Brazylia - 57 proc., Japonia - 47 proc., Niemcy - 50 proc., USA - 49 proc., WB - 54 proc.), internecie (Brazylia - 45 proc., Japonia - 61 proc., Niemcy - 57 proc., USA - 48 proc., WB - 45 proc.), prasie codziennej (Brazylia - 30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy - 49 proc., USA - 42 proc., WB - 44 proc.) oraz radiu (Brazylia - 30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy - 49 proc., USA - 27 proc., WB - 44 proc.).

Zdecydowanie mniej wskazań miały tutaj reklamy outdoor, billboardy, serwisy społecznościowe, kina, DVD, blogi, gry wideo, telefony komórkowe i wirtualne światy.

Wyraźna dominacja telewizji w tym zakresie jest pewnym zaskoczeniem biorąc pod uwagę fakt, że większość respondentów z wszystkich pięciu krajów stwierdziła, iż do rozrywki częściej wykorzystuje swoje komputery niż telewizory. Z kolei w przypadku reklamy online, największy wpływ na decyzje zakupowe badanych mają reklamy przy wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach oraz banery reklamowe.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Telewizja najbardziej wpływowym medium

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl