„Tele Tydzień” liderem, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w IV kwartale 2015 roku i w I kwartale 2016 roku sięgało 20,59 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,32 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,10 proc. respondentów (spadek o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,66 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 11,97 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od października ub.r. do marca br. zadeklarowało 9,11 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,55 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,52 proc. czytelników, czyli o 0,54 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Zdecydowanie największy wzrost zanotował „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca 11. na 7. Jego wynik zwiększył się o 1,19 pkt. proc. do 4,83 proc.
Tygodniki 15-75 |
wrzesień 2015 : luty 2016 |
wrzesień 2014 : luty 2015 |
Dynamika |
PBC |
|||
Tytuł |
Procent respondentów |
W pkt. proc. |
|
Tele Tydzień |
20,59% |
22,91% |
-2,32% |
Życie na Gorąco |
14,10% |
15,09% |
-0,99% |
Chwila dla Ciebie |
10,65% |
11,97% |
-1,32% |
Angora |
9,11% |
9,66% |
-0,55% |
Newsweek |
6,52% |
5,98% |
0,54% |
Auto Świat |
5,52% |
5,60% |
-0,08% |
Gość Niedzielny |
4,83% |
3,64% |
1,19% |
Twoje Imperium |
4,49% |
4,31% |
0,18% |
Polityka |
4,20% |
3,80% |
0,40% |
Wprost |
4,03% |
4,12% |
-0,09% |
To & Owo |
3,52% |
3,89% |
-0,37% |
Na Żywo |
3,20% |
3,57% |
-0,37% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,47% |
2,52% |
-0,05% |
Rewia |
2,47% |
2,42% |
0,05% |
Motor |
2,31% |
2,26% |
0,05% |
Świat & Ludzie |
1,95% |
1,92% |
0,03% |
W Sieci |
1,42% |
1,10% |
0,32% |
Dobry Tydzień |
1,07% |
- |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,69% |
0,36% |
0,33% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,57% |
0,42% |
0,15% |
Tygodnik Siedlecki |
0,25% |
0,59% |
-0,34% |
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali październik 2015 - marzec 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 2,10 pkt. proc. do 20,36 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,39 proc.; w dół o 1,43 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (9,54 proc.; - 1,66 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 |
wrzesień 2015 : luty 2016 |
wrzesień 2014 : luty 2015 |
Dynamika |
PBC |
|||
Tytuł |
Procent respondentów |
W pkt. proc. |
|
Tele Tydzień |
20,36% |
22,46% |
-2,10% |
Życie na Gorąco |
12,39% |
13,82% |
-1,43% |
Chwila dla Ciebie |
9,54% |
11,20% |
-1,66% |
Angora |
9,08% |
9,67% |
-0,59% |
Newsweek |
7,09% |
6,43% |
0,66% |
Auto Świat |
6,42% |
6,47% |
-0,05% |
Polityka |
4,31% |
3,53% |
0,78% |
Wprost |
4,18% |
4,14% |
0,04% |
To & Owo |
3,74% |
3,71% |
0,03% |
Twoje Imperium |
3,68% |
3,53% |
0,15% |
Gość Niedzielny |
3,54% |
2,74% |
0,80% |
Na Żywo |
2,62% |
3,25% |
-0,63% |
Motor |
2,54% |
2,58% |
-0,04% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,20% |
2,36% |
-0,16% |
Rewia |
1,93% |
1,95% |
-0,02% |
Świat & Ludzie |
1,64% |
1,48% |
0,16% |
W Sieci |
1,43% |
1,04% |
0,39% |
Dobry Tydzień |
0,70% |
- |
- |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,61% |
0,47% |
0,14% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,58% |
0,37% |
0,21% |
Tygodnik Siedlecki |
0,26% |
0,64% |
-0,38% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,68 proc. respondentów, czyli o 0,57 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała stratę czytelnictwa z 10,63 proc. do 9,29 proc.
Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,04 pkt. proc. i wyniosło 8,37 proc.
Dwutygodniki 15-75 |
wrzesień 2015 : luty 2016 |
wrzesień 2014 : luty 2015 |
Dynamika |
PBC |
|||
Tytuł |
Procent respondentów |
W pkt. proc. |
|
Przyjaciółka |
10,68% |
11,25% |
-0,57% |
Pani Domu |
9,29% |
10,63% |
-1,34% |
Tina |
8,37% |
7,33% |
1,04% |
Naj |
7,28% |
8,63% |
-1,35% |
Z Życia Wzięte |
6,87% |
6,40% |
0,47% |
Viva |
6,41% |
6,93% |
-0,52% |
Gala |
6,41% |
7,25% |
-0,84% |
Party Życie Gwiazd |
5,76% |
6,32% |
-0,56% |
Tele Świat |
3,87% |
3,77% |
0,10% |
Show |
3,48% |
3,95% |
-0,47% |
Takie jest Życie |
3,22% |
3,68% |
-0,46% |
Świat Seriali |
2,80% |
2,58% |
0,22% |
Sukcesy i Porażki |
2,53% |
2,66% |
-0,13% |
Super TV |
2,00% |
1,75% |
0,25% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
1,82% |
1,86% |
-0,04% |
Relaks |
1,73% |
1,64% |
0,09% |
Tele Max |
1,24% |
1,28% |
-0,04% |
Bravo |
1,22% |
1,89% |
-0,67% |
TV14 |
1,13% |
0,88% |
0,25% |
Bravo Sport |
0,95% |
1,22% |
-0,27% |
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 1,20 pkt. proc. do 9,12 proc.
Dwutygodniki 16-59 |
wrzesień 2015 : luty 2016 |
wrzesień 2014 : luty 2015 |
Dynamika |
PBC |
|||
Tytuł |
Procent respondentów |
W pkt. proc. |
|
Przyjaciółka |
9,12% |
10,32% |
-1,20% |
Pani Domu |
8,46% |
9,90% |
-1,44% |
Tina |
8,31% |
7,06% |
1,25% |
Viva |
7,13% |
7,61% |
-0,48% |
Naj |
7,00% |
8,48% |
-1,48% |
Gala |
6,66% |
7,78% |
-1,12% |
Party Życie Gwiazd |
6,59% |
7,14% |
-0,55% |
Z Życia Wzięte |
6,09% |
5,84% |
0,25% |
Show |
4,07% |
4,55% |
-0,48% |
Tele Świat |
3,99% |
3,79% |
0,20% |
Takie jest Życie |
2,98% |
3,55% |
-0,57% |
Świat Seriali |
2,81% |
2,63% |
0,18% |
Sukcesy i Porażki |
2,27% |
2,49% |
-0,22% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,12% |
2,16% |
-0,04% |
Super TV |
1,96% |
1,60% |
0,36% |
Relaks |
1,48% |
1,39% |
0,09% |
Bravo |
1,43% |
1,97% |
-0,54% |
Tele Max |
1,14% |
1,14% |
0,00% |
TV14 |
1,01% |
0,79% |
0,22% |
Bravo Sport |
0,95% |
1,41% |
-0,46% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków oraz od października 2015 do marca 2016 roku na losowej próbie 10 019 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 12 081 i 7 796 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem, „Gość Niedzielny” z największym wzrostem (dane PBC tygodników i dwutygodników)
I tak ma być Polaczki macie byc moimi niewolnikami !