SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, drugie miejsce zajmuje zaś “Życie na Gorąco”. Oba te pisma są tygodnikami. Kto lideruje wśród miesięczników i dzienników? Raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od listopada 2010 roku do kwietnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. minimalnie wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,77 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,35 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,91 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,80%
Fakt 13,77%
Super Express 6,35%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,91%
Rzeczpospolita 4,19%
Przegląd Sportowy 3,27%
Dziennik Gazeta Prawna 2,74%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,31%
Gazeta Podatkowa 0,79%
Sport 0,64%
Puls Biznesu 0,32%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,17%


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,59 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,61 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,69 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,89 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 33,59%
Życie na Gorąco 18,61%
Chwila dla Ciebie 14,69%
Angora 11,61%
Newsweek 8,89%
Gala 8,11%
Wprost 7,59%
Auto Świat 7,05%
To i Owo 6,99%
Polityka 6,99%
Twoje Imperium 5,62%
Na Żywo 5,02%
Teleprogramy 4,13%
Gość Niedzielny 4,02%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,98%
Takie jest Życie 3,53%
Przekrój 3,30%
Super TV 3,24%
Rewia 3,21%
Motor 3,05%
Świat i Ludzie 2,31%
Tele Max 1,71%
Imperium TV 1,64%
Forum 1,58%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,32%
Bella Relaks 1,29%
Tygodnik Siedlecki 0,72%
Przewodnik Katolicki 0,65%
Tygodnik Ostrołęcki 0,61%
Jarmark 0,59%
City (tygodnik bezpłatny) 0,53%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,51%
Panorama Leszczyńska 0,40%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,30%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,04%

 

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,89 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,79 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,89 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,89 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,89%
Pani Domu 15,79%
Tina 14,89%
Viva 10,89%
Z Życia Wzięte 8,94%
Party Życie Gwiazd 6,78%
Komputer Świat 5,91%
Tele Świat 5,71%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,16%
Świat Seriali 3,81%
Bravo 3,47%
Sukcesy i Porażki 3,27%
Bravo Sport 2,47%
Bravo Girl 1,72%
TV 14 1,39%
Monitor Księgowego 0,57%

 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,33 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,27 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska). 

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,33%
Claudia 10,27%
Focus 9,00%
Cztery Kąty 8,99%
Poradnik Domowy 8,64%
Murator 7,89%
Kobieta i Życie 7,62%
Świat Kobiety 6,89%
Olivia 6,74%
Dobre Rady 6,48%
National Geographic 6,01%
Mój Piękny Ogród 5,83%
Avanti 5,67%
Działkowiec 4,87%
Auto Moto 4,82%
Glamour 4,62%
Mamo To Ja 4,50%
CKM 4,25%
Pani 4,07%
Przyślij Przepis! 3,91%
Cosmopolitan 3,50%
Joy 3,41%
CD Action 3,36%
Ładny Dom 3,17%
Moje Mieszkanie 3,17%
PC Format 3,15%
Moje Gotowanie 3,15%
Dom & Wnętrze 3,14%
Samo Zdrowie 2,90%
M jak mieszkanie 2,87%
Moda na Zdrowie 2,78%
Playboy 2,73%
Uroda 2,60%
Zdrowie 2,59%
Auto Motor i Sport 2,58%
Elle 2,57%
Zwierciadło 2,40%
Naj Magazyn 2,30%
Logo 2,25%
Dobre Wnętrze 2,22%
Kuchnia 2,15%
Twoje Dziecko 2,11%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,06%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,03%
Kwietnik 2,02%
Dziecko 1,98%
Dziewczyna 1,97%
Magazyn Futbol 1,97%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,92%
Auto Świat Poradnik 1,90%
Vita 1,78%
Focus Historia 1,74%
Chip 1,73%
Film 1,71%
Świat Motocykli 1,69%
Twój Maluszek 1,65%
Men's Health 1,63%
TopGear 1,60%
Popcorn 1,60%
Burda 1,58%
National. Geographic. Traveler 1,56%
Wróżka 1,56%
Charaktery 1,55%
Mój Piękny Dom 1,54%
Majster 1,44%
Forbes 1,41%
M jak Mama 1,37%
Reader's Digest 1,27%
InStyle 1,13%
Twist 1,12%
Na ścieżkach życia 1,12%
Bravo Girl 1,11%
Zbuduj Dom 1,11%
Sól i Pieprz 1,01%
Przepis na Ogród 1,00%
21. wiek 0,99%
Tak Mieszkam 0,96%
Shape 0,86%
Voyage 0,81%
Sukces 0,78%
Hot Moda & Shopping 0,74%
Podróże 0,69%
Weranda 0,67%
Play 0,60%
Cars Magazyn o Samochodach 0,53%
Fun Club 0,47%
Architektura-Murator 0,47%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny  0,46%
Żagle 0,38%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,12%
Mój Piękny Dom 2,66%
Auto Świat 4x4 2,01%
Komputer Świat Gry 1,91%
Rodzice 1,62%
Komputer Świat Ekspert 1,52%
Elle Decoration 0,71%
Style i Charaktery 0,57%
Weranda Country 0,40%
Polska Wita 0,22%

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 325 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Film” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Cars” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4 115), “Tak Mieszkam” (styczeń: kwiecień 2011; próba 8 014). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 20 210), a w kwietniu br. jako miesięcznik (próba 4 115). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od listopada 2010 do stycznia 2011 (próba 12 105) jako miesięcznik, a od lutego do kwietnia 2011 jako dwumiesięcznik (próba 12 220).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MistrzCiętejRiposty
Wiem, wiem! "Lider czytelnictwa" wcale nie oznacza przodowanie w czytelnictwie. Ktoś mi to juz wyjaśniał, ale dalej za cholerę tego nie łapię.
PS. No bo jak tu czytać słupki?
0 0
odpowiedź
User
Leo
A WM jakoś się nie zająknęły, że Bauer podniósł cenę Tele Tygodnia do 1,99.
Co? Nieciekawa informacja?
0 0
odpowiedź
User
czujen
dziwne jest to że te słupki nie pokazują UWAŻAM ŻE i GAZETY POLSKIEJ, czyżby nikt ich nie czytał?

Coś mi tu pachnie mieszaniem w głowach.
0 0
odpowiedź