„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, z kolei wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2014 roku do maja 2015 roku sięgało 23,91 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,66 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,09 proc. respondentów (spadek o 1,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,88 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,73 proc. czytelników.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,67 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,84 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,64 proc. czytelników, czyli o 1,74 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,13 proc. do 4,93 proc.
Tygodniki 15-75 |
grudzień 2014 : maj 2015 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
23,91% |
27,57% |
Życie na Gorąco |
16,09% |
17,31% |
Chwila dla Ciebie |
12,88% |
13,73% |
Angora |
10,67% |
11,51% |
Newsweek |
6,64% |
8,38% |
Auto Świat |
6,17% |
7,08% |
Wprost |
4,93% |
6,13% |
Twoje Imperium |
4,57% |
5,36% |
To & Owo |
4,34% |
4,90% |
Na Żywo |
4,13% |
4,76% |
Polityka |
4,05% |
4,99% |
Gość Niedzielny |
3,73% |
4,54% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,84% |
3,31% |
Motor |
2,66% |
2,95% |
Rewia |
2,51% |
3,30% |
Świat & Ludzie |
1,98% |
2,42% |
W Sieci |
1,11% |
1,31% |
Dobry Tydzień |
0,87% |
- |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,45% |
0,47% |
Tygodnik Siedlecki |
0,41% |
0,66% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,38% |
0,59% |
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 3,30 pkt. proc. do 23,96 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (14,74 proc.; w dół o 0,99 proc.), a podium uzupełnia „Chwila dla Ciebie” (12,14 proc.; - 0,63 proc.).
Tygodniki 16-59 |
grudzień 2014 : maj 2015 |
grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
23,96% |
27,26% |
Życie na Gorąco |
14,74% |
15,73% |
Chwila dla Ciebie |
12,14% |
12,77% |
Angora |
10,76% |
11,42% |
Newsweek |
7,29% |
9,09% |
Auto Świat |
7,27% |
8,22% |
Wprost |
5,07% |
6,18% |
Twoje Imperium |
3,96% |
4,80% |
To & Owo |
4,29% |
4,91% |
Na Żywo |
3,95% |
4,23% |
Polityka |
3,79% |
4,70% |
Gość Niedzielny |
2,73% |
3,74% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,62% |
3,10% |
Motor |
3,07% |
3,23% |
Rewia |
2,12% |
2,85% |
Świat & Ludzie |
1,52% |
1,99% |
W Sieci |
1,11% |
1,17% |
Dobry Tydzień |
0,73% |
- |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,55% |
0,50% |
Tygodnik Siedlecki |
0,44% |
0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,40% |
0,64% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” na czele czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Ile tego sprzedają??