„Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych. „Tele Max” i „Super TV” z wyższą sprzedażą
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok wcześniej były tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 330 572 egz. Była ona o 10,03 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 545 egz., po spadku o 3,43 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 157 209 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 155 047 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w listopadzie ub.r. wynoszącym 141 027 egz. W listopadzie 2013 roku ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 137 639 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w listopadzie 2014 roku na poziomie 52 771 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 11,80 proc.
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
|
Tele Świat |
479 728 |
330 572 |
330 572 |
527 948 |
367 410 |
|
TV14 |
267 400 |
183 545 |
183 545 |
281 890 |
190 055 |
|
Tele Max |
232 406 |
157 209 |
157 209 |
226 950* |
155 047* |
|
Super TV |
216 929 |
141 027 |
141 027 |
211 721* |
137 639* |
|
Ekran TV |
96 084 |
52 771 |
52 771 |
104055* |
59 831 |
|
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Ekran TV” - było to 7,86 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
479 728 |
330 572 |
330 572 |
482 360 |
325 328 |
325 328 |
TV14 |
267 400 |
183 545 |
183 545 |
277 478 |
178 833 |
178 833 |
Tele Max |
232 406 |
157 209 |
157 209 |
232 467 |
157 011 |
157 011 |
Super TV |
216 929 |
141 027 |
141 027 |
222 405 |
140 043 |
140 043 |
Ekran TV |
96 084 |
52 771 |
52 771 |
94 860 |
48 924 |
48 924 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele dwutygodników telewizyjnych. „Tele Max” i „Super TV” z wyższą sprzedażą