„Taniec z Gwiazdami 5” stracił 340 tys. widzów, ale będzie kolejna edycja
Piątą edycję „Tańca z Gwiazdami” oglądało średnio 2,89 mln widzów, o 340 tys. osób mniej niż trzecią odsłonę widowiska emitowana wiosną ub.r. Polsat w czasie nadawania show był jednak liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 26,44 mln zł.
„Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” nadawany był w Polsacie w piątki o godz. 20.05, w okresie od 4 marca do 13 maja br. Średnia oglądalność wszystkich dziesięciu odcinków piątej edycji show wyniosła 2,89 mln widzów, co przełożyło się na 19,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek widowiska. Obejrzało go 3,04 mln widzów.
Oglądalność odcinek po odcinku
Odcinek |
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
1 |
04-03-2016 |
20:07 - 22:24 |
2 856 323 |
18,42% |
2 |
11-03-2016 |
20:06 - 22:08 |
3 004 968 |
19,52% |
3 |
18-03-2016 |
20:07 - 22:07 |
2 985 182 |
19,52% |
4 |
01-04-2016 |
20:07 - 22:06 |
2 839 764 |
17,86% |
5 |
08-04-2016 |
20:06 - 21:59 |
2 603 323 |
16,97% |
6 |
15-04-2016 |
20:07 - 22:05 |
2 938 911 |
19,75% |
7 |
22-04-2016 |
20:06 - 22:06 |
2 817 648 |
19,21% |
8 |
29-04-2016 |
20:07 - 22:00 |
2 837 022 |
20,20% |
9 |
06-05-2016 |
20:07 - 22:01 |
2 921 546 |
21,24% |
10 |
13-05-2016 |
20:07 - 22:11 |
3 036 144 |
21,41% |
Średnio: |
2 886 204 |
19,35% |
Dla porównania, trzecią odsłonę „Tańca z Gwiazdami” w Polsacie, emitowaną w piątki o 20.05 w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 3,23 mln osób, przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,50 proc. oraz 15,01 proc. Oznacza to, że show stracił 340 tys. widzów.
Z kolei czwartą edycję, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło 3,38 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,12 proc. i 15,23 proc.
Polsat w czasie emisji tanecznego formatu cały czas zajmował pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała do TVN, który nadawał wtedy filmy w paśmie „Superkino”, co dało mu 13,40 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP2 (gł. „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”; 11,39 proc.), a czwarte - TVP1 (gł. kroniki sportowe, „Pogodę”, serial „Zagadka hotelu Grand” i filmy fabularne; 9,17 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej to TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Oglądalność na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polsat - Taniec z Gwiazdami 5 |
2 886 204 |
19,35% |
751 021 |
13,35% |
TVN |
1 999 447 |
13,40% |
1 233 052 |
21,91% |
TVP2 |
1 699 633 |
11,39% |
557 069 |
9,90% |
TVP1 |
1 367 319 |
9,17% |
339 229 |
6,03% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków wokół piątej edycji widowiska wyniosły 26,44 mln zł. Dla porównania, trzecia seria z reklam przyniosła 29 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kryształową Kulę „Tańca z Gwiazdami 5” zdobyła Anna Karczmarczyk, tańcząca w parze z Jackiem Jeschke.
Telewizja Polsat zdecydowała o kontynuacji show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Szóstą edycję programu zobaczymy jesienią br. Wiadomo też, że stacja w jesiennej ramówce pokaże również szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”.
Dodajmy, że w kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc
Dołącz do dyskusji: „Taniec z Gwiazdami 5” stracił 340 tys. widzów, ale będzie kolejna edycja
A oglądalność leci... 13,35% w komercyjnej - ten wynik pokazuje, że Terentiew ze swoim kółeczkiem wzajemnej adoracji nie mają pomysłu na programing Polsatu. Więcej ploteczek pani dyrektor ze swoimi powierniczkami, mniej pracy - widać efekty ;)