Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej
Zachodnioeuropejski rynek mobilnej muzyki jest bardziej zaawansowany w porównaniu z amerykańskim.
USA jest co prawda największym na świecie rynkiem sprzedaży muzyki w ogóle, ale w porównaniu z Europą przegrywa pod względem mobilnej infrastruktury - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na analizę firmy eMarketer.
Spośród pięciu najbardziej rozwiniętych państw Europy Zachodniej największym rynkiem mobilnej muzyki jest Wielka Brytania. Pozostałe to Francja, Niemcy, Hiszpania oraz Włochy.
Analitycy eMarketera szacują, że w latach 2007 - 2012 dochody ze sprzedaży mobilnej muzyki w pięciu wspomnianych krajach Europy Zachodniej zwiększą się z 267 milionów do 1,48 miliarda dolarów.
W bieżącym roku 40 procent rynku mają stanowić tutaj pobrania pełnych utworów, a pozostałą część tzw. mastertones, ringback tones i inne. Tymczasem w roku 2012 podział ma wynieść już po 50 procent.
eMarketer prognozuje również, że zachodnioeuropejski rynek wspieranej reklamami mobilnej muzyki zanotuje w latach 2007 - 2012 wzrost wartości z 4,6 do 170 milionów dolarów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Szybki rozwój na rynku mobilnej muzyki w Europie Zachodniej