Szefowie największych firm ignorują serwisy społecznościowe i blogi
Niewielki odsetek szefów największych amerykańskich firm ma swój profil w serwisie społecznościowym, a żaden nie prowadzi własnego bloga.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez blog UberCEO.com. Pod uwagę wzięto tegoroczną listę 100 największych amerykańskich firm według magazynu Forbes, aby ustalić jak wielu ich dyrektorów wykonawczych (CEO) korzysta z takich serwisów jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Wikipedia, czy też prowadzi własnego bloga.
Okazało się, że zaledwie dwóch CEO (Warren Buffet - Berkshire Hathaway, Alan Lafley - Procter & Gamble) ma swoje konto w serwisie Twitter, a tylko 19 ma własny profil na Facebooku.
Również niewielu, bo 13 dyrektorów wykonawczych, posiada osobistą stronę w biznesowym serwisie społecznościowym LinkedIn. Na tym tle wyróżnia się trzech z nich, posiadających ponad 80 znajomych. Wszyscy to szefowie firm technologicznych - Michael Dell (Dell), Gregory Spierkel (Ingram Micro) i John Chambers (Cisco Systems).
Z kolei 3/4 CEO ma wpis na swój temat w Wikipedii, ale w przypadku blisko 1/3 z nich informacje są ograniczone bądź nieaktualne. Natomiast żaden z dyrektorów wykonawczych nie prowadzi w sieci własnego bloga.
Dołącz do dyskusji: Szefowie największych firm ignorują serwisy społecznościowe i blogi