Światowa sprzedaż telewizorów o 11 procent w górę, Samsung liderem
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 47,5 miliona telewizorów.
To więcej o 11 procent w ujęciu rocznym i o 3 procent w porównaniu z I kwartałem - informuje serwis DailyTech, powołując się na dane firmy badawczej DisplaySearch.
Najlepiej w okresie kwiecień - czerwiec sprzedawały się telewizory LCD. Znalazły one 23,7 miliona nabywców, czyli o 47 procent więcej niż rok temu w tym samym okresie. Jeszcze wyższy wzrost - o 52 procent - odnotowano w przypadku telewizorów plazmowych. Sprzedano ich jednak znacznie mniej w porównaniu z odbiornikami LCD, bo 3,4 miliona.
Udział płaskich telewizorów na globalnym rynku sprzedaży zwiększył się między I a II kw. z 52 do 57 procent. Stało się tak głównie dzięki odbiornikom LCD, do których należało 49,8 procenta rynku, wobec 42,9 procenta w przypadku tradycyjnych telewizorów kineskopowych CRT oraz 7,1 procenta w przypadku plazm.
Pod względem dochodów ze sprzedaży liderem w okresie kwiecień - czerwiec był Samsung, z udziałami w rynku na poziomie 22,8 procenta. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Sony (12,5 procenta rynkowych udziałów), LG Electronics (11,5 procenta), Panasonic (8,4 procenta) oraz Sharp (6,8 procenta).
źródło: DailyTech
Dołącz do dyskusji: Światowa sprzedaż telewizorów o 11 procent w górę, Samsung liderem