"Super Express" w nowej makiecie
Od piątku "Super Express" będzie ukazywał się z nowym działem "Opinie" oraz w nowej makiecie. Jak zapowiada redaktor naczelny gazety, "Super Express" ma być "prestiżowym tabloidem".
- Chcemy robić prestiżowy tabloid. Od dzisiaj gazeta jest bardziej elegancka, posiada uporządkowaną kolorystykę. Pozostajemy tytułem bulwarowym, ale to nie znaczy, że nie będziemy rzetelni i ciekawi - powiedział wczoraj nowy naczelny dziennika Sławomir Jastrzębowski, który kieruje redakcją od początku grudnia br.
W redakcji SE nastąpiły poważne zmiany kadrowe. Od grudnia zastępcami naczelnego zostali: Stanisław Drozdowski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego, odpowiedzialny za nowe projekty, internet i sport, Adam Michejda - odpowiedzialny za porady, dodatki i sekcję magazyn, Paweł Biedziak - odpowiedzialny za dział śledczy, Hubert Biskupski dotychczas kierownik działu wydarzenia, teraz odpowiedzialny za dział wydarzenia i redakcje lokalne, Katarzyna Kozłowska tworząca dział polityka i opinie, Małgorzata Guss-Gasińska, odpowiedzialna za dział rozrywka i Super Express TV.
W nowym układzie artykuł z pierwszej strony (cover story), pojawia się nie jak to ma zwykle miejsce w środku gazety, ale od razu na drugiej stronie.
- Chcemy jeszcze bardziej uprościć nawigację. Od teraz czytelnik nie musi szukać głównego tematu wewnątrz gazety, ale znajduje go tuż po przewróceniu pierwszej strony - mówi Jastrzębowski.
Tuż za "jedynką" pojawił się nowy dział w dzienniku - "Opinie". W układzie strony tytuł wyróżniony został na lewym marginesie.
- Super Express już nie tylko ma wzbudzać sensację, ale również kształtować opinie. Rezygnujemy też z niewyraźnych kolorów. W nowej makiecie obowiązują jedynie żywe wyraziste kolory: czerwony, czarny i zielony - mówi naczelny.
Pojawił się też drugi nowy dział "Radzimy". - Wiemy, że nasi czytelnicy tego od nas oczekują.
Interesującą zmianą wprowadzoną przez zespół nowego dyrektora artystycznego Piotra Dąbrowskiego jest wprowadzenie dwóch okładek. Oddzielna okładka pojawiła się dla obszernego w gazecie działu sportowego.
- Od czerwca sprzedaż Super Expressu nieustannie rośnie, średnio 5 proc. na miesiąc - powiedziała Małgorzata Golińska, dyrektor wydawniczy Media Express, wydawca Super Expressu, który od zeszłego miesiąca jest wydawany przez Murator SA.
Rosną też przychody reklamowe, miesięcznie średnio o 33 proc.
W ostatnim czasie Super Express zrealizował kilka kolekcji wydawniczych: Hity na Czasie, Markowe Hity, kolekcja z Kapitanem Klossem. Kierownictwo zapewnia, że podobne kolekcje będą kontynuowane.
Obecna na konferencji Agnieszka Anielska, prezes zarządu Media Express, powiedziała, że w najbliższym czasie redakcja Radia Eska, zorganizowanego wokół Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, które są właścicielem Media Express, przeniesie się do budynku przy ulicy Jubilerskiej w Warszawie, czyli do siedziby Super Expressu. W tej chwili warszawski newsroom Eski mieści się na ulicy Senatorskiej.
- W wyniku przenosin oba newsroomy zostaną połączone, co pozwoli na generowanie wspólnych, przeznaczonych do obu mediów treści - powiedziała Agnieszka Anielska.
Anielska nie zaprzecza coraz wyraźniejszym głosom, jakoby Media Express szykował się do wypuszczenia na rynek drugiego tabloidu.
- Obserwujemy rynek, przede wszystkim nowy dziennik Polska, ale też zmiany w Rzeczpospolitej. Rzeczywiście, dużo łatwiej wejść dzisiaj w sektor prasy bulwarowej niż opiniotwórczej - komentuje te doniesienia.
Powiedziała też, że po wprowadzeniu nowej makiety wydawca nie oczekuje gwałtownego wzrostu sprzedaży, który wynosi ok. 200 tys. egz. Nowych czytelników SE zamierza jednak pozyskać od największego konkurenta czyli Faktu. Zmiany w makiecie mają też zainteresować młodych czytelników.
Odświeżeniu gazety nie towarzyszy kampania reklamowa. Na dniach ruszyła jedynie nowa kampania promująca w SE loterię, mająca zwrócić też uwagę na zmiany w gazecie.
Dołącz do dyskusji: "Super Express" w nowej makiecie