Ströer wprowadziła infoscreeny do metra warszawskiego
Ströer Out-of-Home Media uruchomiła sieć 23 infoscreenów na głównych stacjach metra w Warszawie. Na panoramicznych ekranach są wyświetlane pozytywne informacje uprzyjemniające oczekiwanie na przyjazd metra, które przeplatają reklamy.
Na infoscreenach wielkości 3 m x 1,7 m o wysokiej rozdzielczości obrazu 1280 x 720 pikseli prezentowane są głównie spoty i wiadomości. 30 proc. programu stanowią natomiast reklamy. Pasażerowie czekający na przyjazd metra będą mogli oglądać program pozytywnie nastawiający do życia, lokalny i aktualny, m.in. wiadomości, prognozę pogody, informacje o wydarzeniach w Warszawie i recenzje wydarzeń kulturalnych.
Ströer Out-of-Home Media umieścił łącznie 23 infoscreeny na głównych stacjach metra, najwięcej - 7 - na stacji Centrum. Przy wprowadzaniu tych ekranów do Polski Ströer korzysta z doświadczeń z rynku niemieckiego, na którym w 12 miastach (m.in. Monachium, Berlinie i Hamburgu) firma od kilku lat oferuje ponad 200 infoscreenów na stacjach metra i kolei oraz lotniskach.
- Infoscreeny to całkowicie nowe medium, którego zadaniem jest upowszechnianie pozytywnych informacji, wartości i zachowań - mówi Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce. - Pasażerom metra zaprezentujemy tylko przyjemne treści. Chcemy także pokazywać wszelkie pozytywne inicjatywy mieszkańców - dodaje.
Infoscreeny to nośniki z segmentu premium łączące funkcję tradycyjnego outdooru, telewizji i internetu. Są idealne do prowadzenia kampanii wizerunkowych (telewizyjna jakość przekazu), lokalnych, produktowych, uzupełniających (lokalne wzmocnienie kampanii ogólnopolskich) czy testowych (wizerunkowych i produktowych). Dostępne są trzy formy reklamowe: plakat - nieruchoma reklama graficzna; animacja - reklama graficzna z animacją 2D oraz spot reklamowy o długości od 5 do 30 sekund.
Nowe nośniki docierają do atrakcyjnej dla reklamodawców grupy docelowej. Z badań pasażerów metra w Warszawie wynika, że tym środkiem transportu porusza się dziennie niemal 400 tys. osób dziennie, czyli prawie 120 mln osób rocznie - najczęściej (70 procent) będących w wieku 16-39 lat.
Działanie infoscreenów polega na wyświetlaniu przez projektory o dużej mocy obrazów i filmów na wielkoformatowych ekranach umieszczonych za torami. Informacje są pobierane z serwera na stacji połączonego światłowodowo z centralą, z której w każdej chwili można aktualizować program, sprawdzić stan ekranów czy komputerów i projektorów. Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów zrezygnowano z dźwięku, a program będzie przerywany w momencie wjazdu pociągu na stację.
Dołącz do dyskusji: Ströer wprowadziła infoscreeny do metra warszawskiego