Strategy Analytics: 50-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano 54 miliony smartfonów.
To o 50 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (36 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Jednocześnie to najszybsze tempo wzrostu w ciągu ostatnich blisko trzech lat, a smartfony cały czas najbardziej przyczyniają się do wyciągania branży komórkowej z kryzysu.
Według Toma Kanga, dyrektora Strategy Analytics, smartfony stanowiły w I kwartale 18 proc. ogółu sprzedanych na świecie komórek, a wzrost ich sprzedaży jest w głównej mierze napędzany przez wysokie dopłaty operatorów, ostrą konkurencję miedzy producentami i coraz większą liczbę tańszych modeli opartych na systemach takich jak Symbian i Android.
Liderem w I kwartale była Nokia, która sprzedała rekordową liczbę 21,5 miliona smartfonów - o 57 proc. większą niż rok wcześniej. Fiński producent wyprzedził firmy RIM i Apple.
Globalna sprzedaż smartfonów i udział w rynku - pierwsza trójka dostawców
Sprzedaż smartfonów (w mln sztuk) |
2008 |
I kw. 2009 |
2009 |
I kw. 2010 |
Nokia
RIM
Apple
Pozostali |
60.5
23.5
13.7
53.4 |
13.7
7.3
3.8
11.1 |
67.8
34.5
25.1
47.3 |
21.5
10.6
8.8
12.8 |
Suma |
151.1 |
35.9 |
174.7 |
53.7 |
Udział w rynku (w %) |
2008 |
I kw. 2009 |
2009 |
I kw. 2010 |
Nokia
RIM
Apple
Pozostali |
40.0
15.5
9.1
35.4 |
38.2
20.3
10.6
30.9 |
38.8
19.7
14.4
27.1 |
40.0
19.7
16.4
23.8 |
Suma |
100.0 |
100.0 |
100.0 |
100.0 |
wzrost rok do roku |
23.1 |
7.5 |
15.6 |
49.6 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 50-proc. wzrost sprzedaży smartfonów w I kw.