SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 39 proc. rynku tabletów dla Androida, Apple traci

W IV kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano prawie 27 milionów tabletów. Android zanotował wzrost do 39 proc. udziału w rynku. Pomimo spadku do 58 proc., pozycję zdecydowanego lidera zachował iPad.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 150 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 10,7 do 26,8 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 15,4 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 58 proc. rynkowego udziału - o 10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. O taki sam wskaźnik wzrósł udział w rynku systemu Android - z 29 do 39 proc. Globalna sprzedaż tabletów opartych na opracowanej przez Google platformie wzrosła w ciągu roku ponad trzykrotnie - z 3,1 do 10,5 miliona sztuk. Z kolei tylko 1,5 proc. udziału w rynku zdobyły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Windows 7 Microsoftu.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2011 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) IV kw. 2010 IV kw. 2011
Apple iOS  7.3 15.4
Android  3.1 10.5
Microsoft 0.0 0.4
Pozostałe 0.3 0.5
Suma 10.7 26.8
Udział w rynku IV kw. 2010 IV kw. 2011
Apple iOS  68.2% 57.6%
Android  29.0% 39.1%
Microsoft 0.0% 1.5%
Pozostałe 2.8% 1.9%
Suma 100.0%  100.0% 
Wzrost r/r N/A 150%


W całym 2011 roku na świecie sprzedano 66,9 miliona tabletów - o 260 proc. więcej niż w roku 2010 (18,6 mln).

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 39 proc. rynku tabletów dla Androida, Apple traci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl