SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji

Od wtorku 23 października na antenach regionalnych Polskiego Radia będą emitowane audycje edukacyjne na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Kampania społeczna zatytułowana „W cyfrowym świecie” powstała we współpracy publicznego nadawcy z Ministerstwem Cyfryzacji, a jej głównym adresatem mają być seniorzy. 

Cyberprzestępczość przy zakupach fot. Shutterstock) Cyberprzestępczość przy zakupach fot. Shutterstock)

Jak informuje - m.in. za pośrednictwem PAP - Ministerstwo Cyfryzacji, kampania edukacyjna „W cyfrowym świecie”  jest odpowiedzią na potrzebę zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Oprócz praktycznych porad na temat obsługi aplikacji internetowych, kampania będzie także promować załatwianie spraw urzędowych online. Audycje o charakterze edukacyjnym będą emitowane na 17 antenach regionalnych PR od 23 października do 30 listopada. 

Nowoczesne technologie bliżej ludzi

Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Zostaną zaprezentowane w przystępny sposób, tak aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł zrozumieć ich treść.

– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski. – Chcemy, aby każdy potrafił poruszać się w przestrzeni online swobodnie i bez obaw. Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale też zachęcanie do korzystania z e-usług publicznych, które upraszczają codzienne życie. Dzięki nim kontakt z administracją staje się bardziej przyjazny i dostępny.

Czytaj także: Ministerstwo szykuje przepisy dot. AI. Będzie sześć rozwiązań

E-usługi na wyciągnięcie ręki

Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online i jak z nich skorzystać. Ponadto, w audycjach pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”. Umożliwia ona zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy phishingowe wiadomości.

Praktyczne porady i szeroki zakres tematów

W audycjach znajdą się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych i zakupów internetowych, a także nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Eksperci opowiedzą, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Przedstawione będą również zagadnienia związane z aktualnymi wyzwaniami, jakie stoją przed społeczeństwem, takimi jak dezinformacja, dostępność cyfrowa czy rola kobiet w branży IT.

Dla rodziców i seniorów planowane są dedykowane audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma podkreślać, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym całe życie i że w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.

Czytaj także: Burza wokół sztucznej inteligencji w publicznym radiu. Naczelny odpiera zarzuty ws. zwolnień

Kampania „W cyfrowym świecie” to element Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji o rozwoju kompetencji cyfrowych na stronie: www.kompetencjecyfrowe.gov.pl

 

Dołącz do dyskusji: Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl