SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stacje telewizyjne tracą

Stacje telewizyjne tracą z powodu wojny

W czasie trwającej w Iraku wojny wielkie znaczenie dla morale Amerykanów mają korespondencje telewizyjne z linii frontu. Nie od dziś wiadomo, że relacje z konfliktów wojennych i pokazywanie ludzkich tragedii to najlepszy przepis na wysoką oglądalność. Jednak im dłużej trwają działania wojenne, tym większe są straty stacji telewizyjnych za oceanem.

Na początku wojny widzów wprawdzie przybyło, ale nie przybyło wpływów z reklam. Sieci telewizyjne, które – zwłaszcza w pierwszych dniach konfliktu – rezygnowały niemal całkowicie z normalnego programu, straciły dziesiątki milionów dolarów. NBC przyznała się nawet do 50 mln dolarów strat.

Rosną też w dziesiątki milionów dolarów koszty obsługi wojny, a wydatków nie pokrywają wpływy z reklam. A wszystko dlatego, że firmy rezygnują z kampanii reklamowych, czekając na bardziej sprzyjający okres.

Stopniowo rośnie też znużenie relacjami z frontu. Widzowie coraz częściej przełączają się na normalny program. Spada w związku z tym oglądalność 24-godzinnych programów telewizyjnych. Jak się przewiduje, dopiero kolejne dramatyczne wydarzenia – np. upadek Bagdadu – przyciągną przed ekrany telewizyjne większą widownię.

Dołącz do dyskusji: Stacje telewizyjne tracą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl