SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż outdooru wzrosła w II kw. 2007 o ponad 13 proc.

Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w pierwszym kwartale 2007 roku o ponad 13 proc. wobec drugiego kwartału 2006 roku i wyniosła 172,6 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

Raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamy zewnętrznej.

II kwartał roku Sprzedaż łączna Sprzedaż w stosunku do 2007
2003 98.099.118 - 74.499.941
2004 114.423.061 - 58.175.998
2005 129.524.752 - 43.074.307
2006 152.403.168 - 20.195.891
2007 172.599.059


W II kwartale 2007 roku najwięcej wydano na reklamę zewnętrzną następujących sektorów: telekomunikacja (17,65 proc.) żywność (15,23 proc.), rozrywka-kultura (13,36 proc.), sprzedaż (13,14 proc.) oraz motoryzacja/transport (9,01 proc.).

Skład pierwszej piątki sektorów nie zmienia się od kilku lat, choć następują przetasowania na miejscach.

"Sektory +telekomunikacja+ oraz +żywność+ zajmują w drugim kwartale tradycyjnie dwa pierwsze miejsca. Wiąże się to ze specyfiką tego okresu (święta, komunie, początek okresu urlopowego). W tym czasie przeznaczamy więcej pieniędzy na produkty właśnie spośród tych dwóch sektorów" - napisał w raporcie Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Z kolei w kategorii "produkty" w czołówce znalazły się: systemy telefonii komórkowej (14,38 proc.), sieci handlowe/ hipermarkety (11,76 proc.), samochody (6,25 proc.), środki osobistej pielęgnacji ciała (5,39 proc.) i odzież/obuwie (5,43 proc.).

"Interesującym w tym zestawieniu jest pojawienie się pierwszy raz w piątce produktów kategorii: +środki osobistej pielęgnacji ciała+. Uważam, że wiąże się to z faktem poprawiającej się z roku na rok sytuacji finansowej Polaków, którzy coraz chętniej wydają pieniądze na tego rodzaju produkty" - dodał prezes.

W II kwartale tego roku spadły wydatki na reklamę gazet codziennych.

"Osłabła dynamika wydatków na reklamę prasy. W minionym okresie zanotowaliśmy właściwie jedynie działania promocyjne ze strony wydawnictw Agory (dodatki do Gazety Wyborczej, Metro, Avanti, Logo). Sądzę jednak, że nie były to z góry zaplanowane promocje, lecz doraźne akcje" - poinformował Kaczoń.

"Czekające polski rynek prasowy zmiany powodują pewne przyczajenie głównych graczy oraz oczekiwanie na rozwój wypadków. Uważam ponadto, że w wypadku reklamy mediów elektronicznych (stacje radiowe i telewizyjne) wyraźna poprawa wydatków na ich promocję nastąpi dopiero jesienią tego roku" - dodał.

Grupa Wydawnicza Polskapresse chce rozpocząć jesienią wydawanie nowego dziennika ogólnopolskiego o nakładzie od 800 tys. do 1 mln egzemplarzy.

Szef IGRZ po II kwartale podtrzymał prognozę na 2007 rok, zakładającą wzrost sprzedaży outdooru na poziomie 10 proc. w stosunku do 2006 roku.

"Wynik pierwszego półrocza 2007 roku zamyka się kwotą w wysokości 285.964.338,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku o ponad 10 proc. Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie dziesięciu proc." - podał Kaczoń.

Dane IGRZ obejmują firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż outdooru wzrosła w II kw. 2007 o ponad 13 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl