Spowolnienie na rynku e-commerce
Chociaż konsumenci reagują na spadek gospodarczej koniunktury poprzez wydawanie mniejszej ilości pieniędzy, to bardziej ucierpią na tym tradycyjne sklepy niż te działające w internecie.
Z szacunków eMarketera wynika, że amerykański rynek e-commerce osiągnie w bieżącym roku wartość 146 miliardów dolarów. To o 14,3 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007, w którym dla porównania wzrost wyniósł 19,8 procenta.
W kolejnych latach wzrost sprzedaży online będzie coraz wolniejszy: w przyszłym roku wyniesie 12,5 procenta, w 2010 11,1 procenta, w 2011 9,8 procenta oraz 8,9 procenta w 2012 roku, w którym wartość rynku wyniesie 218,4 miliarda dolarów.
Jednak według analityków eMarketera, nie ma tutaj powodów do paniki, gdyż spadek liczby nowych użytkowników robiących zakupy w sieci jest nieuniknionym znakiem dojrzewania rynku. Poza tym istnieje też wiele powodów, dla których można być optymistycznym co do przyszłości sprzedaży w internecie, np. zwrócenie się sklepów online do takich grup jak seniorzy czy Latynosi.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Spowolnienie na rynku e-commerce