Spadek Radia Eska i Złote Przeboje. ZET Chilli o 200 proc. do góry (dane sieci radiowych za II kwartał)
W II kwartale br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Radio Plus - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,2 proc., czyli o 6,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5 proc., po spadku o 1,96 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,3 proc. udziału; w dół o 13,16 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała stratę słuchalności w II kwartale br. o 6,06 proc. do 3,1 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Radio Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało Radio ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. Rok wcześniej na tych częstotliwościach nadawało Antyradio, które od połowy lutego br. przejęło kilkanaście nadajników Radia ZET Chilli (więcej na ten temat).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
kwiecień 2010 : czerwiec 2010 |
kwiecień 2011 : czerwiec 2011 |
kwiecień 2012 : czerwiec 2012 |
kwiecień 2013 : czerwiec 2013 |
kwiecień 2014 : czerwiec 2014 |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
ESKA |
7,3% |
7,8% |
7,7% |
8,0% |
7,8% |
7,2% |
Audytorium 17 |
5,4% |
5,4% |
4,9% |
5,0% |
5,1% |
5,0% |
Złote Przeboje |
2,6% |
3,0% |
3,4% |
3,4% |
3,8% |
3,3% |
RMF MAXXX |
3,1% |
3,5% |
3,3% |
3,2% |
3,3% |
3,1% |
Radio Plus |
0,9% |
0,9% |
0,7% |
2,4% |
2,2% |
1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) |
1,2% |
1,1% |
0,9% |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
WAWA |
0,6% |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
Rock Radio |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
Zet Chili |
- |
- |
- |
- |
- |
0,3% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
kwiecień 2014 : czerwiec 2014 |
lipiec 2014 : wrzesień 2014 |
październik 2014 : grudzień 2014 |
styczeń 2015 : marzec 2015 |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
ESKA |
7,7% |
7,6% |
8,4% |
7,8% |
7,2% |
Audytorium 17 |
5,1% |
4,8% |
5,8% |
5,5% |
5,0% |
Złote Przeboje |
3,8% |
3,3% |
3,1% |
3,5% |
3,3% |
RMF MAXXX |
3,3% |
3,4% |
3,1% |
3,0% |
3,1% |
Radio Plus |
2,1% |
2,3% |
2,0% |
2,0% |
1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) |
1,1% |
1,0% |
1,2% |
1,3% |
0,9% |
WAWA |
0,8% |
0,7% |
0,7% |
0,7% |
0,9% |
Rock Radio |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
Zet Chili |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
N= |
21 057 |
21 096 |
21 079 |
20 907 |
21 048 |
Dołącz do dyskusji: Spadek Radia Eska i Złote Przeboje. ZET Chilli o 200 proc. do góry (dane sieci radiowych za II kwartał)