Spada sprzedaż dzienników regionalnych. Kto stracił najwięcej?
Kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży zanotowały w styczniu br. wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne. Najwięcej - 18 proc. - stracił “Dziennik Polski”. Liderem pozostał “Dziennik Zachodni”.
Średnia sprzedaż ogółem wydawanego na Śląsku i w Zagłębiu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2012 roku wyniosła 60 329 egz. po spadku o 8,90 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce w rankingu zajęła ukazująca się w woj. kujawsko-pomorskim “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem na poziomie 57 891 egz. (spadek o 10,76 proc.)
Podium zamyka łódzki “Express Ilustrowany” (Polskapresse), który zanotował spadek wynoszący 8,69 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu br. wyniosła 41 602 egz.
Najwięcej w rankingu stracił plasujący się na miejscu dziewiątym “Dziennik Polski” (Polskapresse). Jego sprzedaż zmalała w ub.r. o 17,69 proc. i wyniosła 28 362 egz. Rok wcześniej tytuł ten był na miejscu ósmym.
Z kolei najmniejszy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się na 11. lokacie “Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne). Tytuł ten w styczniu br. sprzedawał się średnio w liczbie 24 902 egz. po spadku o 4,13 proc., ale awansował z pozycji 12.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowsz. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpowsz. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 80 908 | 60 572 | 60 329 | 88 680 | 66 498 | 66 223 |
Gazeta Pomorska | 65 710 | 57 944 | 57 891 | 75 430 | 67 122 | 64 874 |
Express Ilustrowany | 52 652 | 41 602 | 41 602 | 55 248 | 45 561 | 45 561 |
Polska Głos Wielkopolski | 52 581 | 40 353 | 40 344 | 56 551 | 42 913 | 42 874 |
Polska Dziennik Bałtycki | 47 788 | 36 984 | 36 936 | 49 427 | 38 927 | 38 889 |
Polska Dziennik Łódzki | 44 935 | 33 868 | 33 868 | 49 555 | 37 565 | 37 565 |
Głos - Dziennik Pomorza | 39 762 | 32 764 | 31 845 | 49 029 | 39 816 | 38 262 |
Gazeta Lubuska | 37 729 | 30 163 | 29 417 | 42 054 | 33 883 | 33 070 |
Dziennik Polski | 38 806 | 28 482 | 28 362 | 49 789 | 34 642 | 34 456 |
Echo Dnia | 38 281 | 29 059 | 27 117 | 42 528 | 32 974 | 31 347 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 33 688 | 24 963 | 24 902 | 35 131 | 26 006 | 25 974 |
Polska Gazeta Krakowska | 33 242 | 23 872 | 23 547 | 37 841 | 26 373 | 26 269 |
Polska Gazeta Wrocławska | 34 711 | 22 983 | 22 939 | 37 527 | 25 218 | 25 054 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 29 461 | 20 817 | 20 626 | 32 661 | 23 631 | 23 450 |
Nowa Trybuna Opolska | 28 008 | 21 854 | 20 400 | 32 064 | 26 324 | 23 371 |
W zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem w styczniu 2012 roku.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników regionalnych. Kto stracił najwięcej?