SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż dzienników regionalnych. Kto stracił najwięcej?

Kilku lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży zanotowały w styczniu br. wszystkie najpopularniejsze dzienniki regionalne. Najwięcej - 18 proc. - stracił “Dziennik Polski”. Liderem pozostał “Dziennik Zachodni”.

Średnia sprzedaż ogółem wydawanego na Śląsku i w Zagłębiu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2012 roku wyniosła 60 329 egz. po spadku o 8,90 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce w rankingu zajęła ukazująca się w woj. kujawsko-pomorskim “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem na poziomie 57 891 egz. (spadek o 10,76 proc.)

Podium zamyka łódzki “Express Ilustrowany” (Polskapresse), który zanotował spadek wynoszący 8,69 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu br. wyniosła 41 602 egz.

Najwięcej w rankingu stracił plasujący się na miejscu dziewiątym “Dziennik Polski” (Polskapresse). Jego sprzedaż zmalała w ub.r. o 17,69 proc. i wyniosła 28 362 egz. Rok wcześniej tytuł ten był na miejscu ósmym.

Z kolei najmniejszy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się na 11. lokacie “Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne). Tytuł ten w styczniu br. sprzedawał się średnio w liczbie 24 902 egz. po spadku o 4,13 proc., ale awansował z pozycji 12.

Wirtualnemedia.pl 2012 2011
Tytuł Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 80 908 60 572 60 329 88 680 66 498 66 223
Gazeta Pomorska 65 710 57 944 57 891 75 430 67 122 64 874
Express Ilustrowany 52 652 41 602 41 602 55 248 45 561 45 561
Polska Głos Wielkopolski 52 581 40 353 40 344 56 551 42 913 42 874
Polska Dziennik Bałtycki 47 788 36 984 36 936 49 427 38 927 38 889
Polska Dziennik Łódzki 44 935 33 868 33 868 49 555 37 565 37 565
Głos - Dziennik Pomorza 39 762 32 764 31 845 49 029 39 816 38 262
Gazeta Lubuska 37 729 30 163 29 417 42 054 33 883 33 070
Dziennik Polski 38 806 28 482 28 362 49 789 34 642 34 456
Echo Dnia 38 281 29 059 27 117 42 528 32 974 31 347
Gazeta Codzienna Nowiny 33 688 24 963 24 902 35 131 26 006 25 974
Polska Gazeta Krakowska 33 242 23 872 23 547 37 841 26 373 26 269
Polska Gazeta Wrocławska 34 711 22 983 22 939 37 527 25 218 25 054
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski 29 461 20 817 20 626 32 661 23 631 23 450
Nowa Trybuna Opolska 28 008 21 854 20 400 32 064 26 324 23 371

W zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem w styczniu 2012 roku.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników regionalnych. Kto stracił najwięcej?

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
balo
W styczniu najwięcej stracił Dziennik Polski. Rzeczywiście spadek jest mega olbrzymi, ale był do przewidzenia. Pod koniec grudnia szanowane kierownictwo Polskapresse zlikwidowało wszystkie dodatki regionalne i zaczęło masowo zwalniać ludzi z terenu. Utworzono jeden z wspólny dodatek do którego przeklajene są informacje z Gazety Krakowskiej. Jeno wielki gowno i robienie z czytelników durni
0 0
odpowiedź
User
AGA
A myślisz, że w Bałtyckim jest lepiej ? Pozamykali niektóre oddziały, zlikwidowali niektóre tygodniki, zwalniają ile tylko mogą i kogo mogą (oczywiście NAJLEPSZYCH czytaj: swoich nie ruszą), nawet zlikwidowali jedyną główną mutację terenową gazety. Teraz karmią wszystkich niczym, ale za to po równo :-) Powinni tam granat wrzucić, może dałoby to jakieś efekty "przeczyszczające". Powodzenia!
0 0
odpowiedź
User
beta
tabela przedstawia 2011 i 2010, artykuł mówi o 2011 i 2012....?
0 0
odpowiedź