Sony liderem sprzedaży telewizorów LCD
W IV kwartale ubiegłego roku Sony awansowało na pozycję lidera rynku sprzedaży telewizorów LCD w Ameryce Północnej. Na rynku telewizorów plazmowych pozycję lidera zachowała Matsushita.
W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku Sony zanotowało 12,8 procenta udziałów na rynku sprzedaży telewizorów LCD w Ameryce Północnej, minimalnie wyprzedzając Samsunga, który miał 12,3 procenta udziałów - informuje serwis Business Wire, powołując się na dane firmy badawczej DisplaySearch.
Na trzecim miejscu znalazła się firma Vizio (10,7 procenta udziałów w rynku). Tymczasem firma Sharp, która we wcześniejszym kwartale była liderem, spadła na czwarte miejsce (8,4 procenta). Piąty był Polaroid (8,1 procenta).
Z kolei na rynku sprzedaży telewizorów plazmowych pierwsze miejsce zachowała firma Matsushita (38,5 procenta udziałów), wyprzedzając Samsunga (20,4 procenta), LG (13,7 procenta), Hitachi (8,7 procenta) oraz Philipsa (6 procent).
Biorąc pod uwagę oba rodzaje odbiorników, liderem całego rynku sprzedaży płaskich telewizorów w Ameryce Północnej w IV kwartale ubiegłego roku okazał się Samsung (13,1 procenta udziałów), przed Sony (11,2 procenta), Vizio (10 procent), LG (7,5 procenta) oraz Sharpem (7,3 procenta).
źródło: Business Wire
Dołącz do dyskusji: Sony liderem sprzedaży telewizorów LCD