Słuchacze w wieku od 50 do 69 lat stawiają na RMF FM i Jedynkę
W IV kwartale 2014 roku i I kwartale 2015 roku liderem ogólnopolskiego rynku radiowego wśród osób w wieku od 50 do 69 lat było RMF FM. Największy wzrost odnotowało VOX FM, zaś najwięcej straciło Muzo - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pozycja lidera w okresie od października 2014 roku do marca 2015 roku pod względem udziału słuchania należała do RMF FM. Stacja ta zanotowała udział w rynku radiowym w grupie wiekowej od 50 do 69 lat na poziomie 20,2 proc., po wzroście w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,76 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie drugie miejsce należało do Jedynki, która miała 18,7 proc. udziału, a rok wcześniej było to 18,8 proc. Ostatnią pozycję na podium zajęło Radio ZET (13,4 proc.; w dół o 6,94 proc.).
Czołową piątkę uzupełniają: sieć Audytorium 17 (10,0 proc.; + 1,01 proc.) oraz Trójka (8,1 proc.; - 10,00 proc.).
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogło VOX FM, którego średni wynik powiększył się o 275 proc. do 1,5 proc. Stacja ta awansowała z miejsca piętnastego na jedenaste.
Z kolei najwięcej straciło MUZO, które spadło z pozycji 19. na 21. - ostatnią. Średni wynik tej stacji teoretycznie zmniejszył się o 100 proc. do 0,00 proc. udziału.
50-69 |
październik 2013 : marzec 2014 |
październik 2014 : marzec 2015 |
Radio RMF FM |
19,1% |
20,2% |
Jedynka |
18,8% |
18,7% |
Radio ZET |
14,4% |
13,4% |
A17 |
9,9% |
10,0% |
Trójka |
9,0% |
8,1% |
ZP |
4,2% |
4,4% |
Radio Maryja |
4,1% |
3,1% |
PLUS |
2,3% |
2,5% |
ESKA |
1,8% |
1,9% |
TOK FM |
1,8% |
1,8% |
VOX |
0,4% |
1,5% |
RMF CLASSIC |
1,2% |
1,2% |
ZET GOLD |
1,1% |
1,0% |
Dwójka |
0,8% |
0,6% |
WAWA |
0,7% |
0,5% |
ANTYRADIO |
0,3% |
0,2% |
RMF MAXXX |
0,4% |
0,2% |
Czwórka |
0,0% |
0,1% |
ZET CHILLI |
0,2% |
0,1% |
ROCK |
0,0% |
0,1% |
MUZO |
0,1% |
0,0% |
N= |
14 850 |
14 535 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w I kwartale 2015 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).
Dołącz do dyskusji: Słuchacze w wieku od 50 do 69 lat stawiają na RMF FM i Jedynkę