SKOK-i oszukiwały klientów w reklamie?
Kasy nie inwestują wolnych środków w jakiekolwiek ryzykowne instrumenty finansowe - to jedno z haseł kampanii reklamowej SKOK. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie w związku z podejrzeniem wprowadzania konsumentów w błąd.
Wątpliwości Urzędu wzbudził sposób reklamowania zasad funkcjonowania kasy. Informując o swoich usługach w trakcie jednej z kampanii Kasa Krajowa SKOK przekonywała potencjalnych klientów, że kasy nie tylko nie mogą ryzykownie inwestować ponadto - kasy nie inwestują wolnych środków w jakiekolwiek ryzykowne instrumenty finansowe.
UOKiK sprawdzi, czy Kasa Krajowa SKOK reklamując swoją działalność nie sugerowała, że przepisy zabraniają jej inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem, dając do zrozumienia tym samym, że oszczędności klientów kas są bezpieczniejsze niż w innych instytucjach finansowych. Zarówno Kasa Krajowa SKOK, jak i same SKOK-i mogą inwestować w obciążone ryzykiem instrumenty finansowe.
- Ponadto z materiałów zebranych przez urząd w trakcie postępowania wyjaśniającego wynika, że komunikaty reklamowe zawierały informację, że Główny Urząd Statystyczny pozytywnie ocenił poziom bezpieczeństwa finansowego SKOK. Zdaniem UOKiK, urząd statystyczny nie wydaje opinii na temat działalności instytucji finansowych, a udostępniane przez niego publikacje o charakterze statystycznym nie zawierają takiej oceny" - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Dołącz do dyskusji: SKOK-i oszukiwały klientów w reklamie?