Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku
Pierwszy sezon serialu Skazany na śmierć (Prison Break) podniósł widownię niedzielnego pasma Polsatu i dał słonecznej stacji bardzo silną pozycję wobec konkurencji.
Emitowany od 28 stycznia do 4 czerwca br. pierwszy sezon serialu „Skazany na śmierć” oglądało w Polsacie średnio 4,56 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl Udziały serialu w grupie wszystkich widzów wyniosły 27,54 proc., zaś w grupie 16-49 – 34,97 proc.
Największą widownią cieszyły się dwa pierwsze odcinki produkcji, każdy z nich obejrzało 6,9 mln osób. Największe udziały miał natomiast finałowy odcinek, nadany w poniedziałek 4 czerwca o 23.00, który przy oglądalności wynoszącej 4 mln osiągnął udziały na poziomie 47,84 proc.
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
28-01-2007 | 6 920 878 | 37,37% | 45,61% |
28-01-2007 | 6 923 375 | 38,80% | 46,94% |
04-02-2007 | 6 293 174 | 34,90% | 42,80% |
11-02-2007 | 5 912 870 | 32,08% | 42,00% |
18-02-2007 | 5 308 600 | 30,36% | 39,32% |
25-02-2007 | 6 010 989 | 32,74% | 39,67% |
04-03-2007 | 5 166 159 | 28,09% | 36,32% |
11-03-2007 | 4 539 584 | 24,70% | 32,18% |
18-03-2007 | 4 726 462 | 25,09% | 32,02% |
25-03-2007 | 4 154 906 | 22,42% | 28,87% |
01-04-2007 | 4 063 808 | 22,85% | 29,30% |
08-04-2007 | 3 919 467 | 24,18% | 29,64% |
15-04-2007 | 3 533 458 | 21,10% | 28,56% |
22-04-2007 | 3 797 363 | 22,19% | 27,83% |
29-04-2007 | 3 595 104 | 21,86% | 27,61% |
06-05-2007 | 3 509 995 | 20,14% | 26,26% |
13-05-2007 | 2 813 070 | 18,87% | 25,79% |
20-05-2007 | 2 866 964 | 19,48% | 24,74% |
27-05-2007 | 3 172 737 | 22,25% | 28,69% |
04-06-2007 | 4 570 488 | 30,38% | 38,45% |
04-06-2007 | 4 504 933 | 36,50% | 43,49% |
04-06-2007 | 4 058 989 | 47,84% | 51,90% |
średnia | 4 563 676 | 27,54% | 34,97% |
Na reklamach wyemitowanych wokół serialu słoneczna stacja zarobiła w sumie 27,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
W paśmie w którym nadawano serial (z wyjątkiem trzech ostatnich i drugiego odcinka), czyli w niedziele pomiędzy 20.00 a 21.00 Polsat poprawił swoje udziały o 8,8 pkt. proc. do 23,51 proc. w stosunku do zeszłego roku. Słoneczna stacja tym samym awansowała na pozycję wicelidera wśród stacji telewizyjnych.
Najpopularniejsza w tym paśmie pozostała TVP1 z udziałami na poziomie 33,9 proc., która również zyskała w porównaniu do 2006 roku, ale mniej, bo 7,58 pkt. proc. Jedynka pokazywała w tym czasie min. „Pogodę” i serial „Ranczo”.
Na trzecia pozycję spadł TVN, którego udziały zmalały o 6,19 pkt. proc. i wyniosły 19,42 proc. (stacja emitowała filmy fabularne i „Taniec z gwiazdami”). Daleko w tyle pozostała zaś Dwójka z udziałami wynoszącymi jedynie 9,72 proc. (spadek aż o 8,96 pkt. proc., emisja m.in. kabaretów i filmów).
Udziały stacji telewizyjnych w niedziele w paśmie 20.00 - 21.00 w okresie 28.01 - 27.05.2007 wobec analogicznego okresu 2006 roku
2007 | ||||
Grupa | Polsat | TVP1 | TVP2 | TVN |
4+ | 23,51% | 33,90% | 9,72% | 19,42% |
16-49 | 30,00% | 27,28% | 9,46% | 18,99% |
2006 | ||||
Grupa | Polsat | TVP1 | TVP2 | TVN |
4+ | 14,71% | 26,32% | 18,68% | 25,61% |
16-49 | 16,34% | 24,01% | 15,05% | 28,46% |
różnica w pkt%: 2007 - 2006 | ||||
Grupa | Polsat | TVP1 | TVP2 | TVN |
4+ | 8,8 | 7,58 | -8,96 | -6,19 |
16-49 | 13,66 | 3,27 | -5,59 | -9,46 |
Losy bohaterów „Skazanego na śmierć” śledzili minimalnie chętniej mężczyźni niż kobiety. Serial miał największą oglądalność w grupie widzów w wieku 10 – 19 lat i 35 – 59 lat, a także wśród mieszkańców wsi, średnich i największych miast. Produkcję chętnie oglądały także osoby z wykształceniem podstawowym.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 105 | 50,52% |
Kobiety | 96 | 49,48% | |
Wiek | 4- 9 | 54 | 3,32% |
10- 15 | 104 | 8,23% | |
16 - 19 | 119 | 7,49% | |
20 - 24 | 75 | 6,70% | |
25 - 29 | 98 | 8,25% | |
30 - 34 | 97 | 7,36% | |
35 - 39 | 131 | 8,61% | |
40 - 44 | 135 | 9,12% | |
45 - 49 | 127 | 10,24% | |
50 - 54 | 122 | 10,05% | |
55 - 59 | 117 | 8,16% | |
60+ | 69 | 12,48% | |
Wlk.miasta | Wieś | 109 | 41,83% |
< 50 tys. | 89 | 21,46% | |
50-100 tys. | 100 | 8,85% | |
100-200 tys. | 89 | 7,12% | |
> 200 tys. | 101 | 20,75% | |
Zawód | Top management | 85 | 6,85% |
Pracownicy szczebla średniego | 90 | 10,82% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 131 | 25,02% | |
Emeryci | 88 | 22,92% | |
Inne | 99 | 34,39% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 118 | 53,85% |
Średnie | 93 | 27,59% | |
Wyższe | 65 | 7,01% | |
Inne | 82 | 11,56% |
Bohaterem serialu jest Michael Scofield - młody, niezwykle utalentowany inżynier, którego brat Lincoln Burrows został skazany na karę śmierci. Aby go uratować Michael dostaje się do więzienia w którym siedzi brat i organizuje stamtąd brawurową ucieczkę.
Druga seria „Skazanego na śmierć” zostanie pokazana na antenie Polsatu jesienią br.
Dołącz do dyskusji: Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku