SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku

Pierwszy sezon serialu Skazany na śmierć (Prison Break) podniósł widownię niedzielnego pasma Polsatu i dał słonecznej stacji bardzo silną pozycję wobec konkurencji.

Emitowany od 28 stycznia do 4 czerwca br. pierwszy sezon serialu „Skazany na śmierć” oglądało w Polsacie średnio 4,56 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl Udziały serialu w grupie wszystkich widzów wyniosły 27,54 proc., zaś w grupie 16-49 – 34,97 proc.

Największą widownią cieszyły się dwa pierwsze odcinki produkcji, każdy z nich obejrzało 6,9 mln osób. Największe udziały miał natomiast finałowy odcinek, nadany w poniedziałek 4 czerwca o 23.00, który przy oglądalności wynoszącej 4 mln osiągnął udziały na poziomie 47,84 proc.

Wszyscy 4+
16 - 49
DataAMRSHR %SHR %
28-01-20076 920 87837,37%45,61%
28-01-20076 923 37538,80%46,94%
04-02-20076 293 17434,90%42,80%
11-02-20075 912 87032,08%42,00%
18-02-20075 308 60030,36%39,32%
25-02-20076 010 98932,74%39,67%
04-03-20075 166 15928,09%36,32%
11-03-20074 539 58424,70%32,18%
18-03-20074 726 46225,09%32,02%
25-03-20074 154 90622,42%28,87%
01-04-20074 063 80822,85%29,30%
08-04-20073 919 46724,18%29,64%
15-04-20073 533 45821,10%28,56%
22-04-20073 797 36322,19%27,83%
29-04-20073 595 10421,86%27,61%
06-05-20073 509 99520,14%26,26%
13-05-20072 813 07018,87%25,79%
20-05-20072 866 96419,48%24,74%
27-05-20073 172 73722,25%28,69%
04-06-20074 570 48830,38%38,45%
04-06-20074 504 93336,50%43,49%
04-06-20074 058 98947,84%51,90%
średnia4 563 67627,54%34,97%

Na reklamach wyemitowanych wokół serialu słoneczna stacja zarobiła w sumie 27,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

W paśmie w którym nadawano serial (z wyjątkiem trzech ostatnich i drugiego odcinka), czyli w niedziele pomiędzy 20.00 a 21.00 Polsat poprawił swoje udziały o 8,8 pkt. proc. do 23,51 proc. w stosunku do zeszłego roku. Słoneczna stacja tym samym awansowała na pozycję wicelidera wśród stacji telewizyjnych.

Najpopularniejsza w tym paśmie pozostała TVP1 z udziałami na poziomie 33,9 proc., która również zyskała w porównaniu do 2006 roku, ale mniej, bo 7,58 pkt. proc. Jedynka pokazywała w tym czasie min. „Pogodę” i serial „Ranczo”.

Na trzecia pozycję spadł TVN, którego udziały zmalały o 6,19 pkt. proc. i wyniosły 19,42 proc. (stacja emitowała filmy fabularne i „Taniec z gwiazdami”). Daleko w tyle pozostała zaś Dwójka z udziałami wynoszącymi jedynie 9,72 proc. (spadek aż o 8,96 pkt. proc., emisja m.in. kabaretów i filmów).

Udziały stacji telewizyjnych w niedziele w paśmie 20.00 - 21.00 w okresie 28.01 - 27.05.2007 wobec analogicznego okresu 2006 roku


2007


GrupaPolsatTVP1TVP2TVN
4+23,51%33,90%9,72%19,42%
16-4930,00%27,28%9,46%18,99%






2006


GrupaPolsatTVP1TVP2TVN
4+14,71%26,32%18,68%25,61%
16-4916,34%24,01%15,05%28,46%






różnica w pkt%: 2007 - 2006


GrupaPolsatTVP1TVP2TVN
4+8,87,58-8,96-6,19
16-4913,663,27-5,59-9,46

Losy bohaterów „Skazanego na śmierć” śledzili minimalnie chętniej mężczyźni niż kobiety. Serial miał największą oglądalność w grupie widzów w wieku 10 – 19 lat i 35 – 59 lat, a także wśród mieszkańców wsi, średnich i największych miast. Produkcję chętnie oglądały także osoby z wykształceniem podstawowym.



AFFADH %
PłećMężczyźni10550,52%

Kobiety9649,48%
Wiek4- 9 543,32%

10- 151048,23%

16 - 191197,49%

20 - 24756,70%

25 - 29988,25%

30 - 34977,36%

35 - 391318,61%

40 - 441359,12%

45 - 4912710,24%

50 - 5412210,05%

55 - 591178,16%

60+6912,48%
Wlk.miastaWieś10941,83%

< 50 tys.8921,46%

50-100 tys.1008,85%

100-200 tys.897,12%

> 200 tys.10120,75%
ZawódTop management856,85%

Pracownicy szczebla średniego9010,82%

Pracownicy fizyczni i rolnicy13125,02%

Emeryci8822,92%

Inne9934,39%
WykształceniePodstawowe11853,85%

Średnie9327,59%

Wyższe657,01%

Inne8211,56%

Bohaterem serialu jest Michael Scofield - młody, niezwykle utalentowany inżynier, którego brat Lincoln Burrows został skazany na karę śmierci. Aby go uratować Michael dostaje się do więzienia w którym siedzi brat i organizuje stamtąd brawurową ucieczkę.

Druga seria „Skazanego na śmierć” zostanie pokazana na antenie Polsatu jesienią br.

Dołącz do dyskusji: Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl