Siatkówka coraz popularniejsza
Finałowy turniej siatkarskiej Ligi Światowej rozegrany w Katowicach cieszył się dużym zainteresowaniem widzów. Relacje z imprezy na antenie Polsatu przy 27, 54 proc. udziale oglądało średnio 3, 17 mln osób. Stacja zarobiła 6 mln złotych.
Najchętniej śledzonym spotkaniem była potyczka Polaków z Francuzami, obejrzało ją 3, 81 mln osób przy udziałach w rynku wynoszących 29, 64 proc- wynika z danych przygotowanych przez AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Najlepsze wskaźnik SHR proc. mimo słabszej widowni uzyskało jednak sobotnie spotkanie z Brazylią (31, 43 proc. udziałów, 3, 69 mln widzów). Finał bez narodowej kadry zobaczyło 2,2 mln osób, dając kanałowi 19,11 proc. udziału.
Podczas emisji spotkań Polsat z widownią na poziomie 3, 17 mln widzów był liderem ryku. Jedynkę w omawianym okresie w analogicznych pasmach śledziło średnio 2, 73 osób, Dwójkę 1, 71 mln widzów a TVN zaledwie 1, 3 mln osób.
Kanał | Data | Opis | AMR 4+ | SHR% 4+ |
Polsat | 11-07-2007 | LŚ Polska- Francja | 3813994 | 29,64% |
Polsat | 13-07-2007 | LŚ Polska- USA | 3818031 | 29,72% |
Polsat | 14-07-2007 | LŚ Polska- Brazylia | 3687596 | 31,43% |
Polsat | 15-07-2007 | LŚ Polska- USA | 2241038 | 27,01% |
Polsat | 15-07-2007 | LŚ Rosja- Brazylia | 2228269 | 19,11% |
średnio | 3169048 | 27,54% |
Jeszcze lepsze wyniki spotkania notowały w komercyjne grupie 16-49. Potyczka z Brazylia dała stacji aż 37, 53 proc. udziału. Średnia wyniosła 31,77%.
Kanał | Data | Opis | AMR 16-49 | SHR % 16-49 |
Polsat | 11-07-2007 | LŚ Polska- Francja | 1888100 | 33,03% |
Polsat | 13-07-2007 | LŚ Polska- USA | 2069313 | 35,79% |
Polsat | 14-07-2007 | LŚ Polska- Brazylia | 1958700 | 37,53% |
Polsat | 15-07-2007 | LŚ Polska- USA | 1112303 | 29,82% |
Polsat | 15-07-2007 | LŚ Rosja- Brazylia | 1126530 | 21,67% |
średnio | 1632417 | 31,77% |
Niezłe wyniki zanotowały także spotkania w Polsacie Sport. Największą widownię zgromadziła tradycyjnie rywalizacja Polski z Brazylią. Mimo, że była emitowana także na antenie otwartego Polsatu w tematycznym kanale zainteresowała 437 tys. osób. Stacja zarobiła na reklamach podczas finałowego turnieju blisko 1, 3 mln złotych.
Wśród osób oglądających spotkania na Polsacie dominowali mężczyźni powyżej 45 roku życia ze wsi i małych miast. Blisko połowa widzów miała zaledwie wykształcenie podstawowe. Polsat Sport wybierali przeważnie mieszkańcy bardzo dużych oraz małych miast. Zwykle były to osoby z wykształceniem średnim.
Polsat | AFF | ADH % | |
Płeć | Mężczyźni | 116 | 56,10% |
Kobiety | 85 | 43,90% | |
Wiek | 4 - 9 | 41 | 2,54% |
10 - 15 | 59 | 4,64% | |
16 - 19 | 84 | 5,25% | |
20 - 24 | 50 | 4,44% | |
25 - 29 | 81 | 6,79% | |
30 - 34 | 120 | 9,11% | |
35 - 39 | 120 | 7,85% | |
40 - 44 | 110 | 7,46% | |
45 - 49 | 129 | 10,40% | |
50 - 54 | 123 | 10,13% | |
55 - 59 | 139 | 9,68% | |
60+ | 120 | 21,72% | |
Wlk. miasta | Wieś | 100 | 38,48% |
< 50 tys. | 97 | 23,35% | |
50-100 tys. | 112 | 9,93% | |
100-200 tys. | 97 | 7,78% | |
> 200 tys. | 99 | 20,46% | |
Zawód | Top management | 116 | 9,35% |
Pracownicy szczebla średniego | 99 | 11,96% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 121 | 23,13% | |
Emeryci | 119 | 30,98% | |
Inny | 71 | 24,59% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 108 | 49,25% |
Średnie | 106 | 31,30% | |
Wyższe | 114 | 12,27% | |
Inne | 51 | 7,18% |
Polsat Sport | AFF | ADH % | |
Płeć | Mężczyźni | 148 | 71,65% |
Kobiety | 55 | 28,35% | |
Wiek | 4 - 9 | 47 | 2,95% |
10 - 15 | 103 | 8,15% | |
16 - 19 | 63 | 3,95% | |
20 - 24 | 57 | 5,08% | |
25 - 29 | 108 | 9,03% | |
30 - 34 | 78 | 5,91% | |
35 - 39 | 185 | 12,16% | |
40 - 44 | 79 | 5,32% | |
45 - 49 | 151 | 12,20% | |
50 - 54 | 135 | 11,17% | |
55 - 59 | 108 | 7,50% | |
60+ | 92 | 16,58% | |
Wlk.miasta | Wieś | 36 | 13,67% |
< 50 tys. | 117 | 28,17% | |
50-100 tys. | 221 | 19,68% | |
100-200 tys. | 100 | 7,98% | |
> 200 tys. | 148 | 30,50% | |
Zawód | Top management | 132 | 10,66% |
Pracownicy szczebla średniego | 154 | 18,56% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 113 | 21,64% | |
Emeryci | 103 | 26,89% | |
Inni | 64 | 22,25% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 62 | 28,14% |
Średnie | 157 | 46,43% | |
Wyższe | 133 | 14,33% | |
Inne | 79 | 11,10% |
Warto przypomnieć, że wcześniejsze spotkania Polaków w ramach rozgrywek fazy grupowej Ligi Światowej w siatkówce mężczyzn na antenie Polsatu śledziło od 25 maja do 30 czerwca br. średnio 1, 85 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 18, 96 proc. W grupie wiekowej 16-49 lat udziały wyniosły 21 proc. Kanał zarobił wówczas 13 mln złotych.
Dołącz do dyskusji: Siatkówka coraz popularniejsza