SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sfinks przesuwa termin kupna sieci Fabryka Pizzy na 2022 rok

Spółka Sfinks Polska, operator takich sieci jak Sphinx, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia, porozumiała się w sprawie przesunięcia terminu nabycia Fabryki Pizzy. W ramach nowej umowy inwestycyjnej spółka zachowuje opcję zakupu całej sieci do 31 stycznia 2022 roku, ale restauracje, które otworzył pod tym szyldem, z dniem 1 listopada przechodzą pod zarząd założyciela marki – spółki Fabryka Pizzy, która nadal będzie ściśle współpracować ze Sfinks Polska.

Zgodnie z nową umową Sfinks będzie miał swoich przedstawicieli w zarządzie oraz w radzie nadzorczej w spółce Fabryka Pizzy. Ta ostatnia przejmuje zaś umowy franczyzowe dotyczące 12 restauracji, które powstały w ramach współpracy ze  Sfinks Polska. Spółka  jest nadal zainteresowana posiadaniem tego konceptu i ma opcję zakupu marki i całej sieci w terminie do końca stycznia 2022 r. za kwotę 10 mln zł.

- Segment pizzerii  i koncept Fabryki Pizzy jest dla nas bardzo interesujący z punktu widzenia realizacji naszej strategii, jednak pandemia i zamrożenie gastronomii mają swoje konsekwencje. To jest bezpośrednia przyczyna, dla której obecnie nie jesteśmy w stanie sfinalizować zakupu tej sieci. Nie porzucamy jednak naszych planów, a przesuwamy je w czasie. W tym okresie nadal będziemy współpracować z siecią w modelu zbliżonym do afiliacji. Franczyzobiorcy Fabryki Pizzy będą mogli między innymi korzystać z naszego modelu zakupów centralnych czy z naszych systemów IT,  a nawet operacyjnie współpracować z tymi samymi menadżerami Sfinksa co dotychczas. W trakcie przygotowania są kolejne otwarcia restauracji pod marką Fabryka Pizzy, także jeszcze w tym roku – zapowiada Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.  

Aktualnie w ramach sieci Fabryka Pizzy działa 18 restauracji, z czego 12 to lokale uruchomione przez Grupę Sfinks Polska. W grudniu 2016 roku podpisano umowę inwestycyjną, w ramach której Sfinks miał nabyć udziały w spółce Fabryka Pizzy za kwotę od 6-10 mln zł w zależności od terminu realizacji transakcji. Ostatecznie giełdowa spółka przyjęła ofertę zakupu Fabryki Pizzy za 8 mln zł, która miała dojść do skutku najpóźniej 15 kwietnia 2020 r. Miesiąc wcześniej jednak ogłoszono stan pandemii i zamknięcie wszystkich restauracji, co odcięło Sfinks od  źródeł  przychodów i możliwości finansowania oraz uniemożliwiło realizację tych planów. W ciągu ostatnich miesięcy strony pracowały nad rozwiązaniami, które pozwoliłyby na realizację transakcji z uwzględnieniem nowych warunków rynkowych.

Dołącz do dyskusji: Sfinks przesuwa termin kupna sieci Fabryka Pizzy na 2022 rok

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl