Serwisy społecznościowe w Wielkiej Brytanii - raport
11 milionów brytyjskich internautów regularnie odwiedzało w ubiegłym roku strony serwisów społecznościowych.
Firma eMarketer szacuje, że stanowili oni ponad 30 procent z całkowitej liczby użytkowników internetu na Wyspach (37 milionów).
Dodatkowo w szybkim tempie rośnie też poziom korzystania z serwisów społecznościowych w Wielkiej Brytanii. Z tegorocznego badania Universal McCann wynika, że już 60 procent brytyjskich internautów w wieku od 16 do 54 lat stworzyło swój profil na tego typu stronie. Wskaźnik ten jest ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym (27 procent).
Według eMarketera, w bieżącym roku wydatki na reklamę w brytyjskich serwisach społecznościowych wzrosną w porównaniu z rokiem ubiegłym o 76,9 procenta: z 65 do 115 milionów funtów. Jednak w kolejnych latach wzrost nie będzie tak dynamiczny, ale w sumie między 2008 a 2012 rokiem wydatki te zwiększą się o 148 procent i wyniosą 285 milionów funtów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe w Wielkiej Brytanii - raport